گیلان ۲۳ پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی دارد

گیلان ۲۳ پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی دارد
به گزارش خبرنگار مهر، کیوان محمدی صبح شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به وضعیت بند ج جرایم ماده ۲۴ قانون و مبالغ قابل توجه‌ای که بابت این بند از بودجه عمرانی استان اختصاص یافته است، اظهار کرد: از سال ۹۵ تاکنون در مجموع ۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از بودجه عمرانی استان برای پرداخت جرایم در قالب این بند اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی گیلان بیشترین موارد جرایم در این بند را دارد، گفت: بیشترین مبلغ در قالب این بند به دو پرونده شهرستان آستارا با مبلغ ۵۱ میلیارد تومان اختصاص یافته و بیشترین شاکیان نیز مربوط به شهرستان رشت است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان به برخی دلایل ایجاد چنین پرونده‌ها و جرایمی برای دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: عدم مطالعه و برآوردهای درست پروژه‌ها، عدم اجرای درست، تملک به موقع زمین‌ها، ضعف در بخش حقوقی دستگاه‌های اجرایی و عدم حضور نماینده حقوقی دستگاه‌ها برای دفاع برخی از دلایل تشکیل پرونده‌ها و پرداخت جرایم است.
محمدی در ادامه همچنین با اشاره به موضوع مهدهای کودک و لزوم توجه به این حوزه با توجه به تأثیرات آن در شکل گیری شخصیت کودکان در آینده، تصریح کرد: گیلان تنها استانی است که بندی به این موضوع را در آمایش سرزمینی خود لحاظ کرده است.
وی با بیان اینکه متأسفانه هیچ برنامه خاص و مدونی برای این گروه سنی پیش بینی نشده است، گفت: اگر بخواهیم آینده روشنی داشته باشیم نیازمند توجه به این گروه سنی هستیم در همین راستا جلساتی با بهزیستی و کارشناسان این حوزه برگزار شده است.
رئیس برنامه و بودجه گیلان در ادامه با اشاره به موضوع واگذاری پروژه‌ها در قالب تبصره ۱۹، اظهار کرد: در سال گذشته در قالب این تبصره ۲۳ پروژه توسط شش دستگاه تعریف و نهایی شد که با پیشرفت‌های فیزیکی متغیر بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است.
وی با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه‌ها نیازمند ۵۱ میلیارد تومان اعتبار هستیم، افزود: دستگاه‌ها ظرف مدت یک پروژه‌های قابل واگذاری خود برای امسال را تعیین و اعلام کنند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *