آمار پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان باید تجزیه و تحلیل شود

آمار پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان باید تجزیه و تحلیل شود
آمار پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان باید تجزیه و تحلیل شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، آیت الله مصطفی محامی در دیدار با مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان با وی اظهار داشت: با توجه به کمبود نیرو در این حوزه، کار نسبت به ادارات سایر استان‌ها سخت‌تر است.

وی بر تلاش بیشتر پزشکی قانونی برای احقاق حقوق مردم تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: نزاع در رأس آمار مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی استان قرار دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار بیان کرد: در سال گذشته، نزاع در رأس آمار مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی این استان قرار داشت.

رضا عبدی افزود: سال گذشته حدود ۳۱ هزار معاینه مراجعان به صورت سرپایی انجام شده که از این میزان در بخش نزاع هشت هزار و ۶۰۰ مورد بوده و خوشبختانه نسبت به سال ۹۷، نیم درصد کاهش داشته است.

وی گفت: همچنین پارسال‌هفت هزار و ۷۰۰ نفر مراجعه‌کننده در حوزه تصادفات داشته‌ایم که نسبت به سال ۹۷ در این بخش ۲.۴ دهم درصد کاهش را شاهد هستیم.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان خاطرنشان‌کرد: با توجه به شیوع کرونا آمار مراجعات در بخش تصادفات طی ۲ ماه اخیر به شدت کاهش پیدا کرده و سال ۹۸ اولین سالی است که در این استان شاهد کاهش آمار در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۹۶ مورد مجوز سقط درمانی در استان صادر شده که این رقم سال ۹۷، ۳۵۹ مورد بوده است.

عبدی اظهار داشت: ارجاع اجساد به پزشکی قانونی ۲ هزار و ۵۳۰ مورد بوده که نسبت به سال ۹۷، چهار درصد رشد داشته و تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی درون شهری و برون شهری به ترتیب ۱۰ و چهار درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی فقط در هفت شهرستان دارای نیرو است، گفت: در کنار کمبود اعتبارات، با کمبود شدید نیروی انسانی نیز دست و پنجه نرم می‌کنیم که امیدواریم این مشکل هرچه سریع‌تر رفع شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *