«کمک های مؤمنانه» باعث ترویج فرهنگ نوع دوستی می شود

«کمک های مؤمنانه» باعث ترویج فرهنگ نوع دوستی می شود
«کمک های مؤمنانه» باعث ترویج فرهنگ نوع دوستی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عابدین رستمی شامگاه دوشنبه در نشست هماهنگی اجرای رزمایش کمک‌های مؤمنانه در شهرستان قروه در راستای مقابله با کرونا و کمک به اقشار آسیب دیده از این بیماری اظهار داشت: کرونا علاوه بر مضراتی که داشت باعث شد آمادگی‌هایی در جامعه شکل بگیرد.

به گفته وی در این بحران همه پای کار آمدند و در این میان کشور ایران باتوجه به فرهنگ اسلامی که دارد نسبت به دیگر کشورها در بحران‌ها موفق تر عمل خواهد کرد.

رستمی با بیان اینکه قرارگاه مساوات و همدلی مدیریت رزمایش کمک‌های مؤمنانه را بر عهده دارد، افزود: این رزمایش چند هدف اصلی ۴۰ روزه را دنبال می‌کند که تلاش بر این است تا دائمی شده و همیشگی باشد.

وی اهداف قرارگاه را شامل شناسایی نیازمندان و افراد آسیب دیده، جذب و مدیریت کمک‌ها و سازماندهی آنها، تشکیل جامعه آماری واحد و یکپارچه، توزیع درست و به موقع دانست.

رستمی با اشاره به اینکه تشکیل کمپین‌های مردمی برای جمع آوری کمک‌ها و موازی کاری‌هایی که شد، خود آسیب است، تصریح کرد: مهمترین هدف این قرارگاه هماهنگی است که این موازی کاری را از بین می‌برد به طوری که همه بتوانند از خدمات مرتبط بهره ببرند.

وی در ادامه از تأسیس آشپزخانه در تمامی بخش‌های برای نیازمندان تحت استانداردهای وزارت بهداشت خبر داد و تأکید کرد که همه کارها باید در داخل شهرستان انجام شود.

رستمی همچنین دعوت مردم و مسئولان به جهاد به هر شکلی که هست را از ویژگی‌های این قرارگاه عنوان کرد و گفت که نحوه و شکل قرارگاه کاملاً بومی بوده و باید رنگ مردمی به خود بگیرد و یک فرهنگ ماندگار و مداوم برای تمام مقاطع سال در جامعه ایجاد شود.


منتشر شده

در

کردستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *