ثبت جهانی هورامان گامی بلند در توسعه گردشگری کردستان است

ثبت جهانی هورامان گامی بلند در توسعه گردشگری کردستان است

ثبت جهانی هورامان گامی بلند در توسعه گردشگری کردستان است

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری شامگاه دوشنبه در اولین جلسه کارگروه گردشگری استان کردستان، اظهار داشت: ثبت جهانی هورامان موجب می شود تا به عنوان مکانی ویژه در دفاتر گردشگری جهان معرفی شود و این امر قطعاً در توسعه استان بویژه توسعه در حوزه گردشگری، بسیار موثر خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه بکر بودن هورامان مهمترین مولفه در جذابیت آن خواهد بود، افزود: باید معیشت و رفاه مردم این منطقه نیز مورد توجه قرار گیرد اما هر اقدام و اصلاحی که انجام می شود با در نظر گرفتن هدف اصلی یعنی حفظ و ثبت جهانی هورامان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان بر لزوم همکاری تمامی دستگاه ها در فراهم کردن الزامات تحقق این هدف تاکید کرد و ادامه داد: پیش از این نیز اقدامات خوبی برای شناساندن کردستان به جهان انجام داده از جمله برگزاری کنگره بین المللی مشاهیر کُرد و البته تدارک میزبانی جشن بین المللی نوروز با حضور سفرای کشورها، که متاسفانه به دلیل شیوع کرونا کنسل شد.

جعفری یادآور شد: با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های استان، می توانیم کارهای بیشتری برای معرفی کردستان به دنیا انجام دهیم و منطقه کردشین ایران را به عنوان ام القرای کردهای جهان معرفی کنیم.

وی از تلاش و همکاری همیشگی صدا و سیمای استان در تهیه و پخش برنامه ها و مستندات ویژه حوزه های مختلف، تشکر کرد و بیان کرد: امیدواریم در ثبت جهانی هورامان نیز سایر دستگاه های استان در کنار یکدیگر قرار گیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در خصوص دستور کار دوم این جلسه مبنی بر بررسی استقرار نمایندگی انجمن دفاتر گردشگری و جهانگردی در مرز باشماق مریوان، این امر را بلامانع عنوان کرد و از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خواست این موضوع را از طریق شرکت مادر تخصصی گردشگری کشور پیگیری کند تا به صورت قانونی، شرایط آن مهیا شود.

جعفری دفاتر گردشگری را در جذب و ماندگاری مسافر و توریست و همچنین خرید در استان، بسیار موثر دانست و گفت: بعد از عبور از بحران کرونا باید برای سرپا نگه داشتن صنعت گردشگری در دوران پسا کرونا برنامه داشته باشیم و این امر مستلزم همکاری بخش دولتی و خصوصی است.

وی با اعلام حمایت از دفاتر گردشگری استان، اظهار داشت: نقش گردشگری در اشتغال و اقتصاد استان برای ما مهم است، لذا به شدت پیگیر هستیم تا هر تصمیمی که در حوزه تسهیلات بانکی برای این بخش در کشور گرفته شود، دفاتر کردستان از آن بهره مند شوند.


منتشر شده

در

کردستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *