نگرانی از وضعیت کرونا در کردستان افزایش یافت/خطراوج گرفتن موج دوم

نگرانی از وضعیت کرونا در کردستان افزایش یافت/خطراوج گرفتن موج دوم
نگرانی از وضعیت کرونا در کردستان افزایش یافت/خطراوج گرفتن موج دوم

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: روند رو به رشد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان ادامه دارد و این روند رو به رشد در حالی است که چند روز گذشته وضعیت در استان به شرایط عادی بازگشته و خبری از رعایت مسائل بهداشتی پیشگیرانه از سوی مردم در میان نیست.

با عبور از تعطیلات نوروز، گویا اجرای بخش زیادی از پروتکل‌های بهداشتی در استان کردستان تعطیل شد و به یک‌باره اغلب و احدهای صنفی فعالیت‌های خود را به حالت عادی از سر گرفتند و میزان رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم به شدت کاهش پیدا کرد.

با زمان میزان رعایت مسائل بهداشتی از سوی اقشار مختلف مردم کمتر شده و میزان حضور آنها در معابر عمومی و حتی پارک‌ها و اماکن تفریحی نیز به شدت افزایش پیدا کرد و این مهم در حالی است که آمارهای روزانه دانشگاه علوم پزشکی در خصوص شمار مبتلایان به این ویروس نشان می‌دهد وضعیت استان همچنان نگران کننده است.

نبود نظارت‌های کافی بر فعالیت واحدهای صنفی به‌ویژه در پاساژها و بازار سنتی و سرپوشیده سنندج و همچنین وسایل نقلیه عمومی از جمله تاکسی‌ها و اتوبوس‌های درون شهری و برون شهری در کنار بی‌تفاوتی شدید مردم نسبت به سلامتی خود از جمله مواردی است که بار دیگر نگرانی‌ها از وضعیت بیماری کرونا در استان کردستان را تشدید کرده است.

وقتی میزان نگرانی‌ها از وضعیت کرونا در استان کردستان بیشتر می‌شود که در دو هفته اخیر جلسات ستاد مقابه با کرونای استان به‌صورت کامل تعطیل شده است و دیگر خبری از هماهنگی‌های لازم برای عبور از شرایط کرونایی در استان وجود ندارد.

فراموشی موضوع کرونا از سوی مسئولان و مدیران استان و بی‌تفاوتی‌های مردم موجب افزایش نگرانی‌ها از آینده استان کردستان می‌شود تا جایی‌که خود مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در خصوص ادامه وضعیت فعلی نگران بوده و با هشدارهای مختلف سعی می‌کنند که مردم را به رعایت مسائل بهداشتی بیشتری ترغیب کنند.

نگران پیک دوم بیماری کرونا در کردستان هستیم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به وضعیت فعلی این استان، به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه در سایه اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته و همچنین مشارکت و همکاری بسیار خوب مردم، پیک نخست این بیماری را با موفقیت و با حداقل مبتلا به پایان رساندیم.

ابراهیم قادری ادامه داد: در کنار اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی و همکاری دیگر ادارات و سازمان‌های دولتی، خود مردم نیز در روزهای پایانی اسفند ماه و نیمه نخسن فروردین ماه همکاری بسیار خوبی داشتند و این همکاری و مشارکت هم نتایج مثبتی به دنبال داشت.

وی با اشاره نگرانی‌ها از وضعیت فعلی حاکم بر استان کردستان و بی‌تفاوتی بخشی از مردم نسبت به ویروس کرونا، افزود: با آغاز فعالیت مجدد واحدهای صنفی، بخشی از پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا تغییر کرد و انتظار داریم که مردم همچنان مسائل بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: حضور در معابر عمومی و آغاز مجدد فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی زمانی مشکلی ندارد که مردم حداقل فاصله ممکن را رعایت کرده و از حضور و تجمع در اماکن سربسته و مسقف به شدت پرهیز کنند.

وی بار دیگر ضمن تاکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی برای عبور از بیماری کرونا، یادآور شد: نیاز است که همچنان مسائل بهداشتی به‌عنوان یک اصل مهم رعایت شده و در کنار این مهم مردم نیز حساسیت نسبت به این ویروس و بیماری را از دست ندهند.

نگرانی‌ها در خصوص وضعیت بیماری کرونا در کردستان ادامه دارد

در حالی که دانشگاه علوم پزشکی کردستان نسبت به وضعیت بیماری کرونا در این استان هشدار داده و نگران روزهای آینده است که متأسفانه این روزها تصاویری که از معابر و خیابان‌های شهرهای کردستان منتشر می‌شود، میزان این نگرانی‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان اظهار کرد: مردم نباید نسبت به گسترش بیماری در استان کم توجه باشند، زیرا میزان افزایش شیوع همچنان جدی است و هنوز در مراحل درمان و کاهش هستیم که در صورت هرگونه سهل‌انگاری شاهد افزایش میزان بیماری در کردستان خواهیم بود.

حسین خوش‌اقبال با تاکید بر لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح استان، بیان کرد: اگر رعایت نکنیم همچنان شاهد گسترش بیماری خواهیم بود و تمامی زحمات کادر پزشکی استان به هدر رفته و مجدداً به نقطه اوج بیماری برمی‌گردیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: مردم باید با پیروی از راهکارهای پیشگیری و توجه به اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما و رسانه‌های جمعی همکاری خود را با کادر پزشکی استان برای جلوگیری از ابتلاء به بیماری بیشتر کنند.

وی گفت: با وجود همه تلاش‌های انجام شده متأسفانه استان کردستان هنوز شرایط سفید در بحث کاهش شیوع بیماری کرونا را ندارد و برای اینکه به وضعیت مناسب برسیم مردم باید به دقت به پروتکل‌های بهداشتی توجه کنند.

خوش اقبال اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم در این ایام به فضای باز و طبیعت می‌روند باید به دقت رعایت فاصله اجتماعی را سرلوحه قرار داده و از تجمعی که موجب شیوع بیماری شود، جدا پرهیز کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه مساجد و اماکن مذهبی استان همچنان بسته خواهند بود، گفت: برای ارتقای سلامت شهروندان همچنان نمازهای جمعه و جماعت استان تعطیل خواهند بود و برای بازگشایی این امکان تصمیماتی را که از طریق ستاد ملی کرونا اعلام شود اجرایی خواهیم کرد که این دستورالعمل‌ها متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

خوش‌اقبال متذکر شد: تجمع در پارک‌ها و مراکز تفریحی استان کردستان همچنان ممنوع است و مردم سعی کنند تا از تجمع غیرضروری در این امکان جدا خودداری کنند.

در حالی‌که معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان از اعمال ممنوعیت و محدودیت‌ها در استان خبر می‌دهد که متأسفانه هیچ دستگاه و مسئولی خود را ناظر بر عملکردها در استان نمی‌داند و این بی‌تفاوتی و نبود نظارت، نگرانی‌ها در خصوص وضعیت این بیماری را در کردستان دوچندان می‌کند.

حضور به‌موقع و فعالیت ادارات و سازمان‌های دولتی به‌ویژه در حوزه اصناف برای نظارت بر عملکردها و افزایش حساسیت‌ها در بین اقشار مختلف مردم در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان کردستان یکی از نیازهای لازم و ضروری در این استان به‌شمار می‌رود.


منتشر شده

در

کردستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *