اعلام برنامه های یادروز شیراز به مناسبت ۱۵ اردیبهشت

اعلام برنامه های یادروز شیراز به مناسبت ۱۵ اردیبهشت
اعلام برنامه های یادروز شیراز به مناسبت ۱۵ اردیبهشت

کورش کمالی سروستانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اردیبهشت ماه شیراز را مناسب‌ترین وقت برای خواندن گلستان و بوستان سعدی برشمرد و در عین حال از عدم مطالعه نسل نوپا در این زمینه خبر داد.

وی خواستار رواج ادبیات کلاسیک در میان مردم به ویژه نسل جوان شد و درصد کمی از ایرانی‌ها را در خواندن گلستان کوشا دانست و افزود: درصد بسیار کمی از دانشجویان رشته‌های زبان و ادبیات فارسی این گنجینه ادبیات کلاسیک را نخوانده‌اند.

کمالی سروستانی بوستان و گلستان سعدی و حکایت‌های این شاعر سده هفتم را موجب تقویت همدلی و انسان دوستی دانست و گفت: به وسیله خواندن و غور در گلستان و بوستان سعدی گنجینه واژگانی افزایش می‌یابد.

این سعدی پژوه و مؤلف آثار متعدد در زمینه سعدی شناسی عنوان کرد: مطالعه ادبیات کلاسیک از جمله شاخص‌های آنکه بوستان و گلستان سعدی است، در شناخت فرهنگ ایرانی اسلامی و حتی شیرازی نقش بزرگی ایفا می‌کند و در شناخت افراد پیرامونی مؤثر است.

وی یکی از آموزه‌های ادبیات کلاسیک ایرانی را شیوه برخورد اجتماعی در قالب امثال و حکایات دانست و افزود: خواندن کتابهای کلاسیک در هر زمانی می‌تواند با برداشت‌های مختلفی از سوی افراد مختلف روبه رو شود و هنوز هم خواندن کلاسیک‌هایی مانند آثار سعدی در اردیبهشت ماه زیبنده‌تر است.

مدیر مرکز سعدی شناسی از تدوین برنامه‌هایی برای گرامیداشت روز شیراز خبر داد و گفت: ویژه برنامه‌هایی تدوین شده که پس از نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *