اعلام برنامه های یادروز شیراز

اعلام برنامه های یادروز شیراز
اعلام برنامه های یادروز شیراز

کورش کمالی سروستانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اردیبهشت ماه شیراز را مناسب‌ترین وقت برای خواندن گلستان و بوستان سعدی برشمرد و در عین حال از عدم مطالعه نسل نوپا در این زمینه خبر داد.

وی خواستار رواج ادبیات کلاسیک در میان مردم به ویژه نسل جوان شد و درصد کمی از ایرانی‌ها را در خواندن گلستان کوشا دانست و افزود: درصد بسیار کمی از دانشجویان رشته‌های زبان و ادبیات فارسی این گنجینه ادبیات کلاسیک را نخوانده‌اند.

کمالی سروستانی بوستان و گلستان سعدی و حکایت‌های این شاعر سده هفتم را موجب تقویت همدلی و انسان دوستی دانست و گفت: به وسیله خواندن و غور در گلستان و بوستان سعدی گنجینه واژگانی افزایش می‌یابد.

این سعدی پژوه و مؤلف آثار متعدد در زمینه سعدی شناسی عنوان کرد: مطالعه ادبیات کلاسیک از جمله شاخص‌های آنکه بوستان و گلستان سعدی است، در شناخت فرهنگ ایرانی اسلامی و حتی شیرازی نقش بزرگی ایفا می‌کند و در شناخت افراد پیرامونی مؤثر است.

وی یکی از آموزه‌های ادبیات کلاسیک ایرانی را شیوه برخورد اجتماعی در قالب امثال و حکایات دانست و افزود: خواندن کتابهای کلاسیک در هر زمانی می‌تواند با برداشت‌های مختلفی از سوی افراد مختلف روبه رو شود و هنوز هم خواندن کلاسیک‌هایی مانند آثار سعدی در اردیبهشت ماه زیبنده‌تر است.

مدیر مرکز سعدی شناسی از تدوین برنامه‌هایی برای گرامیداشت روز شیراز خبر داد و گفت: ویژه برنامه‌هایی تدوین شده که پس از نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *