اجرای ۱۶۴ پروژه اقامتی در مشهد

اجرای ۱۶۴ پروژه اقامتی در مشهد

اجرای ۱۶۴ پروژه اقامتی در مشهد
پروژه اقامتی در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی‌ خراسان‌ رضوی از اجرای ۱۶۴ پروژه اقامتی در مشهد خبر داد.

احمد دیناری با بیان این که ۱۶۴ پروژه اقامتی در مشهد در حال اجراست، اظهار کرد: احداث هر متر مربع هتل در شهر مشهد به طور میانگین بین ۶ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد و هزینه ساخت هتل بر اساس درجات مختلف و نوع واحد اقامتی (هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر و … ) متغیر است.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: این میزان سرمایه‌گذاری بر اساس بررسی‌های میدانی پروژه‌های در حال ساخت و بدون در نظر گرفتن هزینه‌های مربوط به خرید زمین، برآورد شده است.

وی تصریح کرد: هر اندازه که محل احداث هتل از حرم مطهر فاصله می‌گیرد، هزینه‌های احداث به ازای هر متر مربع کاهش پیدا می‌کند.

دیناری اظهار کرد: زمانی که پروژه‌های سرمایه‌گذاری موفق به اخد مجوز و پروانه می‌شوند، به دلیل ارزش افزوده ایجاد شده، قیمت آن‌ها نیز چندین برابر افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان ‌رضوی، دیناری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارزش ساختمان‌های مجاور حرم با کاربری تجاری – اقامتی به متری ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار استانها, خراسان رضوی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *