Tاین لحظه همه بازیکنان Forza Horizon 5 زمانی که برای اولین بار در خارج از جاده وارد شوند، تجربه خواهند کرد. روستایی مکزیک آنها از میان دیواری شکسته می شوند، یا به قله تپه ای شیب دار می رسند، و سپس، تا آنجا که چشم کار می کند، در برابرشان گسترده می شوند، مزارعی از باشکوه ترین گل های نارنجی خواهند بود. اینها گل همیشه بهار مکزیکی یا cempasúchil هستند که ارتباط نزدیکی با جشنواره Día de los Muertos در این کشور دارند. اعتقاد بر این است که رنگ پر جنب و جوش و رایحه تند آنها به هدایت ارواح مردگان به قبرها و محراب هایشان کمک می کند.

«وقتی به گل ها نگاه می کنید، می بینید. می‌تواند تک تک گلبرگ‌ها را ببیند.» مدیر هنری بازی Don Arceta می‌خندد. ما عاشق انجام زمین های کشاورزی هستیم – این یک فرصت واقعی برای نشان دادن کشاورزی بومی است که هر منظره را منحصر به فرد می کند. این اولین بازی Horizon در مدتی است که کانولا در همه جا رشد نمی کند. واقعاً خوب بود.”

Developer Playground Games به Horizon به عنوان یک بازی رانندگی اشاره می کند، نه یک بازی مسابقه ای، و با دلیل مانند دیگر عناوین این سری، این بازی مملو از اکتشافات فرهنگی، جغرافیایی و گیاه شناسی است، اگر به دنبال آنها باشید. تصمیم برای تنظیم این بازی در مکزیک درست پس از اتمام فورزا هورایزن ۴ در سال ۲۰۱۸، که در بریتانیای ایده آل، از ارتفاعات تا کوتس ولدز جریان داشت. تیم می‌دانست که این بار نقشه بسیار بزرگ‌تر خواهد بود، و این فشار جدیدی را بر فرآیند انتخاب وارد کرد.

Forza Horizon 5

مایک براون، مدیر خلاقیت می گوید: “ما به کشوری با تنوع طبیعی باورنکردنی نیاز داشتیم.” ما در حین تحقیق متوجه شدیم که مکزیک تقریباً تمام جهان در یک کشور است – دارای دره ها، خطوط ساحلی زیبا، حدود چهار نوع مختلف بیابان، شهرهای زیبای باستانی، آتشفشان ها و کوه ها، استراحتگاه های اسکی. علاوه بر این، مکزیک دارای فرهنگی است که در سراسر جهان شناخته شده و محبوب است. هر کجا که بروید، مردم موسیقی و آثار هنری مکزیکی را می شناسند، تاریخچه ای غنی دارد – این پیشنهاد واقعاً هیجان انگیز بود.»

انگلیسی ها استودیو مصمم به ایجاد یک نمایندگی معتبر بود. یک تیم هنری عکس و فیلم گرفته و آسمان را نقشه برداری کردند و در کنار مردم محلی که هر منطقه را می شناختند کار کردند. آرستا می‌گوید: «ما باید در زمان‌های مختلف سال می‌رفتیم تا فصول مختلف را دریافت کنیم. زمانی که ما برای اولین بار رفتیم، فصل خشک بود، بنابراین با همه کاکتوس‌ها صحرای زنده را انجام دادیم، اما آنقدر سرسبز نبود که در تمام عکاسی‌های مرجعمان دیده بودیم، بنابراین مجبور شدیم به عقب برگردیم و دوباره آن را بگیریم.» مانیتورهای تلویزیون در استودیو به‌طور مداوم فیلم‌های تحقیقاتی را از یک سرور مشترک اجرا می‌کردند، به طوری که تیم توسعه‌دهنده می‌توانست به دنبال شهر یا جنگل جدید باشد.

این تیم همچنین با آن کار کردند. وزارت فرهنگ مکزیک برای اطمینان از تکثیر صحیح بناهای تاریخی. آنها کاریکاتوریست سیاسی لالو آلکاراز را به عنوان مشاور فرهنگی استخدام کردند و کد اولیه را در Xbox برای بازخورد آنها. براون می‌گوید: «ما فرهنگ شخص دیگری را قرض می‌گیریم، کشور او را به دنیا نشان می‌دهیم – و تا آنجا که ممکن بود با فروتنی وارد این کار شدیم. ما در هر مرحله از راه سوالاتی می پرسیدیم و به دنبال افرادی می گشتیم که می توانستند به ما کمک کنند تا داستان ها را به شیوه ای معتبر تعریف کنیم. مرز باریکی بین تجلیل از یک کشور و فرهنگ آن، و تصاحب یا حتی سوء استفاده از آن فرهنگ وجود دارد. هدف این بود که وقتی یک بازیکن مکزیکی کنترلر را برمی‌دارد، ما می‌خواهیم آنها احساس غرور کنند، نه اینکه به یک رستوران مکزیکی در لندن وارد شده‌اند.”

زمین بازی همچنین می‌خواست از نمایش‌های تلویزیونی و سینمایی ایالات متحده در مکزیک – که عمدتاً مبتنی بر شمال کشور است – به‌عنوان مکانی سخت، جنایت‌آلود و خطرناک – مکزیک بریکینگ بد و سیکاریو دور شود. آلکاراز که قبلاً با پیکسار در انیمیشن کوکو کار کرده بود، از نحوه رنگ‌بندی فیلم‌های آمریکایی صحنه‌های مکزیکی با رنگ زرد بداخلاق حوصله‌اش سر رفته است – یک قرارداد آنقدر آشنا که یک میم شوید. ما می‌توانیم اگر خشونت و کلیشه می خواهیم، ​​Narcos را تماشا کنید. وقتی به سینما می‌روم و فیلمی با مضمون لاتین را تماشا می‌کنم و چیزی غیراصیل یا عجیب را می‌بینم، فقط مراقب خود هستم.» «در ایالات متحده، تصاویر مکزیک برای ما طراحی نشده است، بنابراین کار روی پروژه‌ای که ما را در ذهن دارد، خوب است. افرادی که مکزیک را می شناسند احساس می کنند در حال رانندگی در مکزیک هستند.”

تیم هنری هزاران تصویر از مناظر مکزیک گرفت، با تمرکز بر عناصری مانند زمین شناسی، شاخ و برگ و کشاورزی. عکس: نیکول هولمز/بازی‌های زمین بازی/مایکروسافت

آلکاراز در فیلم‌نامه‌نویسی و روایت نقش داشت و به تیم کمک کرد تا با روندهای زبان محلی محلی همراه شود. من عبارات اسپانیایی و اسپانیایی را اضافه کردم – به برادرزاده‌ام که در غرب مکزیک زندگی می‌کند، در فیس‌بوک ایراد می‌گرفتم و می‌پرسیدم: «رفیق، آیا کلمه دیگری برای راننده بلدی؟» چون از سه موردی که فکرش را می‌کردم استفاده کرده بودم. در زبان اسپانیایی مکزیکی، هر کلمه دیگری به نظر عامیانه است، به سختی می توان آن را ادامه داد.»

این بازی در تعدادی از جستجوهای خود داستان هایی در مورد فرهنگ خودروهای محلی می گوید. در یک سکانس، شما باید یک فولکس واگن بیتل قدیمی متعلق به یکی از بستگان خود را ردیابی کنید – اشاره ای به وضعیت نمادین خودرو در کشور. براون می گوید: «این ماشین قهرمان برای ۴۰ سال بود و ما می خواستیم آن را در بازی منعکس کنیم. آنها تا سال ۲۰۰۳ هنوز در حال ساختن بیتل اصلی بودند. ما این ایده را داشتیم که یک داستان Horizon بر اساس تطبیق پذیری ماشین، کارهای مختلفی که می توانید با آن انجام دهید، داشته باشیم. به لالو گفتم و او این عکس را که در کنار یک سوسک قرمز گیلاسی، اولین ماشینش ایستاده است، بیرون آورد. اکنون تکه‌هایی از داستان زندگی او در این روایت بافته شده است.»

یکی از جنبه‌های حیاتی ثبت یک مکزیک اصیل، نورپردازی بود. گرت هاروود، مدیر هنری فنی، می‌گوید: «آسمان‌هایی که در آنجا می‌بینید شگفت‌انگیز است. «من فکر می‌کنم چون رطوبت بسیار بیشتری وجود دارد: صبح‌ها و عصرها بیشتر از آن آسمان قرمز نارنجی می‌بینید.»

اما چالش‌هایی نیز وجود داشت. او می گوید: «قوس خورشیدی کاملاً متفاوت است. «اگر به این فکر می‌کنید که در هنگام غروب در بریتانیا رانندگی می‌کنید و آن سایه‌های بلند زیبا را می‌بینید، در مکزیک کمتر چنین چیزی وجود دارد، زیرا خورشید بسیار بلند است. روشن کردن یک بازی با آفتاب زیاد می تواند بسیار سخت باشد زیرا بسیار خشن است.”

سایه ها به عنوان راهی برای افزودن ظرافت ها اهمیت مضاعفی پیدا کردند، بنابراین برای Xbox Series S در نسخه‌های /X و PC، تیم از سیستم جدیدی برای شبیه‌سازی یک افکت نیمه سایه واقعی استفاده کرد، بنابراین وقتی منبع سایه دورتر است، به‌جای سایه‌های سیاه تیز پخش می‌شوید.

کیفیت بصری مناظر یک جزء کلیدی از تجربه Horizon است، به ویژه برای یک جمعیت شناسی از مخاطبان بازی. براون می‌گوید: «کسانی هستند که هرگز و هرگز مسابقه نمی‌دهند. “این یک گروه شگفت‌آور بزرگ است – آنها صدها ساعت بازی می‌کنند، از ماشین‌هایشان عکس می‌گیرند، ماشین‌های جدید را امتحان می‌کنند، ارتقاء می‌دهند، دنیا را در زمان‌های مختلف، در فصول مختلف کاوش می‌کنند – آنها خسته نمی‌شوند یا پیاده نمی‌شوند. آنها فقط کاری را که می خواهند انجام می دهند.

شرایط نور در سراسر مکزیک در زمان‌ها و فصول مختلف مورد مطالعه قرار گرفت. عکس: نیکول هلمز/بازی‌های زمین بازی/مایکروسافت

“این چیزی است که واقعاً به طراحی ما در این مورد کمک کرده است. چیزهای بیشتری برای کشف وجود دارد، چالش‌هایی وجود دارد که شما را تشویق می‌کنند چیزهایی پیدا کنید… هر هفته چالش‌های کشف یا چیزهای اضافی برای بازیکنانی که دوست دارند در اطراف گشت و گذار و کاوش کنند به جهان اضافه کرده‌ایم. دنیا آنقدر تغییر می کند که همیشه چیزهای جدیدی برای دیدن وجود دارد. من فکر می‌کنم تعطیلات دیجیتالی که Horizon ارائه می‌کند چیزی است که مردم به آن پاسخ می‌دهند.”

خوشبختیم که Playground توسعه بازی را در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد. این به معنای تیم ۱۵۰ نفری بود. اسپا لیمینگتون یک سال فرصت داشت تا تحقیقات خود را انجام دهد، از مکزیک بازدید کند، ایده ها و مفاهیم طراحی را قبل از تغییر جهان تغییر دهد. در هفته‌های آغازین سال ۲۰۲۰، آشکار شد که کووید در حال آمدن به بریتانیا است.

«هنگامی که داستان شروع به شکستن کرد، فکر می‌کنم اکثر مردم کمی انکار می‌کردند. براون به یاد می آورد. “خوشبختانه برای ما، برخی از افراد در تیم ما نبودند – و خیلی خیلی سریع شروع به آماده شدن کردند. آنها صدها لپ تاپ خریدند قبل از اینکه خرید لپ تاپ غیرممکن شود. آنها صدها دوربین وب خریدند. در یک اتاق، ما کل تیم فناوری اطلاعات را داشتیم که فقط لپ‌تاپ‌ها را راه‌اندازی می‌کردند، به طوری که وقتی قرنطینه شروع شد، یک مجموعه کار در خانه را به همه تحویل دادند که کاملاً آماده شده بود. روز بعد آنها می‌توانستند با لپ‌تاپ در خانه باشند، میز کار از راه دور به کامپیوتر اداری خود بپردازند و بتوانند کارهایشان را انجام دهند.

“این یک سوئیچ سریع بود و تغییراتی در آن وجود داشت. گردش کار ما – انجام کارهای برخی افراد سخت تر بود. گروه بزرگ‌تر ایکس‌باکس واقعا مفید بود… ما توانستیم ساخت برنامه‌نویس خود را در برنامه Insider Hub مایکروسافت آپلود کنیم و آن را در ایکس‌باکس‌های خرده‌فروشی پخش کنیم تا مردم مجبور نباشند کیت‌های توسعه‌دهنده گران قیمت را به خانه ببرند. این یک تنظیم جالب و کاملاً مفید برای طراحان بود – نشستن در اتاق نشیمن و بازی کردن با حضور در پشت میز با رایانه شخصی و یک کیت توسعه دهنده بسیار متفاوت است. وقتی به این شکل بازی می‌کنید، حس متفاوتی به بازی می‌رسد.”

اما رفتن سخت بود. آنا پولیاکوا، طراح بازی، می‌گوید: «در طول توسعه، شبکه یکی از آن حوزه‌هایی است که بسیار اشتباه می‌شود و دیدن چندین صفحه واقعاً مفید است. می‌توانید بگویید که آیا یک بازیکن چیزی کاملاً متفاوت از سه بازیکن دیگر می‌بیند. در خانه، باید آن را برای یکدیگر توصیف کنید، مانند: «چه چیزی را می‌توانید شما ببینید؟ صبر کنید، ماشین من روی صفحه شما چه رنگی است؟!”

Forza Horizon 5 در اوایل این ماه با ۱۰ میلیون بازیکن، بزرگترین هفته عرضه را در تاریخ Xbox داشت. سفرهای بین المللی دوباره در حال باز شدن هستند، اما این احتمال وجود دارد که افراد زیادی در حال بازی هستند زیرا می خواهند احساس یک کشور جدید و مناظر جدید را تجربه کنند. آلکاراز دوست دارد تصور کند که مردم مکزیک را در نتیجه بازی Horizon متفاوت می بینند. او می‌گوید: «مکزیک چالش‌های خود را دارد، اما هر چیزی که مثبت باشد تأثیر خوبی خواهد داشت.

«کوکو به گسترش فرهنگ مکزیکی و روز مردگان کمک کرد و زیبایی آن را تشخیص داد. Horizon 5 این کار را برای گیمرها انجام خواهد داد. مکزیک به طرز مضحکی زیباست – و مکزیکی‌ها خونگرم، خانواده‌گرا و کمک‌کننده هستند که در شخصیت‌ها منعکس می‌شود. فکر می‌کنم فقط می‌تواند صفحه را به سمت مثبت حرکت دهد.»


منتشر شده

در

اپلیکیشن و بازی

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *