«نمی‌توانم دقیقاً به یاد بیاورم که هنگام تماس او چه گفتم. فقط یادم می‌آید که برای چند روز آینده یک پوزخند بزرگ روی صورتم داشتم.»

و به نشانه، آن پوزخند عظیم بازگشته است. در ورزش حرفه‌ای تمایل زیادی به زیاده‌روی در مسائل نخبگان وجود دارد، چیزی که گروه رفقای پویا همه تیم‌ها دوست دارند دور خودشان بسازند. از این حیث حداقل تیم فعلی آزمون انگلیس برجسته است. جو روت و بن استوکس، کاپیتان و معاونش، نه تنها دوستان واقعی بلکه یکی از دوستی های ورزشی مدرن امروزی انگلیسی هستند.

اولین باری که روت و استوکس همدیگر را دیدند در زیر ۱۲ سال بود، یورکشایر در مقابل کامبریا ( “او مرا بیرون آورد، در مامایی گرفتار شد”). این پیوندی است که در میان گروه‌های سنی شهرستان‌ها تا یک دهه در تابش عمومی مشترک شکوه، دوران تاریک، فینال‌های جام جهانی و اکنون عجیب و غریب اساسی زنده ماندن از فشارهای زندگی حباب‌دار، جریان داشته است.

در پایان آن جای تعجب نیست که بدانیم Root این خبر را شنید که استوکس آماده بازگشت به کریکت برای تور قریب الوقوع Ashes به بهترین شکل ممکن است، یک تماس تلفنی از خود استوکس.

روت می‌گوید: «من یک نظری داشتم. من در طول مدتی که بن بازی نمی کرد، صحبت های خوبی با بن داشتم. شنیدن صحبت های او بسیار خوشحال کننده بود، تقریباً می توانستی لبخندش را بشنوی، اگر منطقی باشد، تلفن. می توان گفت که او در درون خود بسیار خوشحال تر است. فقط این واقعیت که او احساس می‌کند در جایی است که دوباره آماده بازی کریکت است، هیجان‌انگیزترین چیز است.»

این یک حس لذت بسیار واقعی است. با گذشت زمان، کاپیتان ممکن است با اعمال کمی فشار دوستانه بخشیده شود. این زمستان در حال حاضر مانند یک نقطه تعیین کننده در حرفه موفق خود روت به نظر می رسد، معیاری برای اینکه او ممکن است امیدوار باشد در آن ثبت نام تمام دوران به کجا برسد. او درست پس از سومین تست، ۳۱ ساله می شود، با رکورد شخصی ۱۰ بازی، ۹ باخت در استرالیا و (به طرز عجیبی) هیچ صدی در ۱۷ اینینگ. استوکس غالباً ستون فقرات، طحال، قلب، روده و سایر بخش‌های مرتبط با بدن در بهترین لحظات آزمون انگلستان در پنج سال گذشته بوده است. روت به بازیکن اصلی خود نیاز دارد.

و با این حال، او در بار زیرزمین یک میخانه با تم کریکت نشسته است، شش روز قبل از اینکه بازیکنان انگلیس سوار آن هواپیما شوند، او واقعاً فقط می خواهد در مورد احساس خوشحالی همسرش صحبت کند.

جو روت پس از رسیدن به قرن خود در برابر هند در هدینگلی در سومین آزمون در ماه اوت جشن می گیرد. عکس: لی اسمیت/Action Images/Reuters

“ما این را برای بن کاملاً روشن کردیم، باید برای شما مناسب باشد. شما باید در فضای مناسب برای رفتن و بازی، از نظر جسمی و روحی باشید. یک چیز در مورد بن، او بسیار صادق است، او از هیچ مکالمه دشواری اجتناب نمی کند و در کل به آن صادق بوده است. ما در داخل و خارج از زمین خیلی چیزها را پشت سر گذاشتیم. دیدن او اکنون در مکانی که بتواند دوباره از کریکت خود لذت ببرد و بیشتر احساس کند خودش را دارد، این بهترین بخش از کل ماجراست. این واقعاً هیجان‌انگیز است.”

روت در منچستر مشغول عکاسی برای New Balance، تامین کنندگان کیت خود است. از نزدیک، او دارای آن کیفیت کمی خوش‌طعم از ورزشکاران نخبه است، به آرامی صحبت می‌کند، اما دقیق با کلماتش به شکلی که می‌توان از کسی انتظار داشت که زندگی‌اش از دوران کودکی وسواس ظریف، جزئیات پوسته‌پوسته‌ی چشم‌های کتک زدن درجه یک بوده است. .

مسئول روابط عمومی بسیار مفید پیشنهاد کرده بود که این ممکن است زمان خوبی برای صحبت در مورد جو گسترده تر، مرد بیرون از مرد کریکت باشد. خوب، ما می توانیم تلاش کنیم. اما ممکن است یک مصاحبه کاملاً کوتاه باشد. این یک دوره غوطه ور شدن کامل برای روت است، از تب در زندگی کریکتینگ خودش. سال تقویمی جاری یکی از آن طلسم‌های طلایی تیغه‌های درخشان را به ارمغان آورده است، با ششصد مورد در ۱۲ تست، ۱۰ مورد از آن‌ها در برابر تیم‌های رتبه‌بندی شماره ۱ و ۲ در جهان. در حال حاضر Root ادعای عددی منصفانه‌ای دارد که بزرگترین بت‌باز تاریخ انگلستان است.

هیچ‌کس دیگر صدها امتیاز بیشتر برای انگلستان (۳۹) در همه فرمت‌ها به دست نیاورده است، هرگز به میانگین ترکیبی آن اهمیت ندهید. فقط زیر ۵۰ سال، مدال جام جهانی ODI، یا تیم شرکت کننده مسابقات در آخرین جام جهانی T20. از زمان جدا شدن بیتلز، هیچ کس دیگری در تست های انگلستان میانگین بالای ۵۰ نگرفته است. روت در حال حاضر به تنهایی در حال حاضر است، و آن اعداد تمام دوران را در ترکیب تیم ملی فقیر انگلیس از نظر نسلی نشان می دهد. کار کردن در آن نوع فضای آبی شفاف که در آن همه چیز ناگهان کلیک می کند، جایی که شما به صورت تکه تکه غیرقابل لمس می شوید، چه حسی دارد؟ آیا او با این فکر راه می‌رود که “آه، بله، من شماره ۱ جهان هستم”؟

، او می‌گوید: “مطمئناً نه”، کمی وحشت زده به نظر می‌رسد، و در عوض درباره چند نفر دیگر صحبت می‌کند. بازیکنان خوبی در دنیا وجود دارند و او چقدر باید از آنها یاد بگیرد. «مواقع بسیار نادری وجود دارد که همه چیز کلیک می‌کند و اصلاً لازم نیست فکر کنید، هیچ فشاری احساس نمی‌کنید، افکار فنی در اطراف ذهنتان شناور نیست که سعی می‌کنید آنها را دور نگه دارید. تعداد انگشت شماری از روزها وجود دارد که همه چیز به زیبایی هماهنگ می شود و می توانید کاملاً روی لذت بردن از آن روز، آن روانی حرکت و به ثمر رساندن آن دوها تمرکز کنید. اما اغلب اوقات کار سختی است. بیشتر اوقات این بخش‌هایی از بازی است که شما باید راهی برای عبور از آن پیدا کنید.”

هدینگلی امسال در مقابل هند، جایی که او یک ۱۲۱ بدون اصطکاک در روز دوم، تنها زمانی است که می‌دانست می‌خواهد دویدن را به ثمر برساند، در حالی که احساس می‌کرد تا حد امکان به “کنترل” بودن نزدیک است. در غیر این صورت، و با وجود تمام نقاط عطف شخصی، سال نسبتاً بدی از کریکت آزمایشی بوده است، دوره‌ای که ناگهان کاپیتان تیم ملی انگلیس نه تنها شامل مدیریت اینکه چه کسی از کدام انتهای کاسه می‌زند، بلکه رفاه، اندوخته‌های ذهنی، حباب‌ها را نیز شامل می‌شود. فشارهای زندگی بازیکنانی که تحت مراقبت او هستند.

بازیکنان کریکت انگلیس باید در سرتاسر جهان کار کنند و دفتر کل بانک مرکزی اروپا را متعادل کنند. بازیکنان در این مدت دستمزد خود را کاهش داده اند، در حالی که روسای آنها پاداش مشترک ۲.۱ میلیون پوندی را پذیرفته اند. و نمایه خود Root تغییر کرده است. در گذشته از کاپیتانی تاکتیکی او ناامیدی وجود داشته است، تمایلی که او کمی بیشتر از خود ارائه کند. اما روت ویژگی های دیگری را در طول همه گیری نشان داد: صداقت احساسی، از خودگذشتگی، مراقبت آشکار از هم تیمی هایش.

جو روت در روز دوم آزمون روز بوکس ۲۰۱۷ برابر استرالیا در ملبورن، توپ را از کنار عثمان خواجه شیرجه می فرستد. عکس: Asanka Brendon Ratnayake/REX/Shutterstock

بازیکنان چرخانده شده اند، به آنها استراحت داده شده است و به آنها زمان داده شده است تا خودشان را جمع کنند. عملکرد و نتایج آسیب دیده است (روت به عنوان کاپیتان از ناامیدی صحبت می کند که نمی تواند هر بار بهترین تیم را انتخاب کند). اما انگلیس در این ماه های وحشتناک به یک مرد خوب به اندازه یک کاپیتان بزرگ نیاز داشت. این تیم بی سر و صدا در تمایل خود برای بازی کردن قهرمان بوده است. و یک منبع محبت نسبت به Root در آنجا وجود دارد، این حس که هر چه تعداد نهایی، سریال برنده و باخت باشد، او خود را فردی واقعی نشان داده است.

ممکن است در پایان این یادداشت لطفی وجود داشته باشد، یک حس انگیزه، از جمع آوری اقتدار در حالی که انگلیس به استرالیا می رود؟ بهشت می داند، آنها به تمام کمکی که می توانند دریافت کنند نیاز دارند. این یک تیم عالی یا حتی خیلی خوب انگلیس نیست. و استرالیا، تا کنون، مکان مناسبی برای یک ضربه زن بزرگ آنها نبوده است. برای روت، موفقیت در استرالیا نه تنها یک مرز نهایی، بلکه نوعی ولع است.

“این مجموعه ای است که هر بازیکنی به شدت به دنبال اجرای آن است، داشتن مجموعه ای مانند برای مثال کوکی، یا کریس برود تمام آن سال‌ها پیش. این حجم از دویدن همان چیزی است که شما آرزویش را دارید. در دو تور قبلی، فکر می‌کنم شاید کمی ناامید شدم. من فکر می‌کنم که تجربه‌ی اضافی در پشت یک سال پربار برای من شخصاً مرا در مکان بهتری قرار می‌دهد.”

Root قبلاً آن نبرد را تجسم کرده است و روی زوایای آن کار کرده است. ، نقاط قوت بولرهای استرالیایی، حمل در زمین ها. “این یک حمله بسیار خوب است. آنها در خانه رکورد فوق العاده ای دارند. آنها مدت زیادی با هم بودند. اما با این کار، داده‌های زیادی برای کار کردن در اختیار شما قرار می‌دهد، مثال‌های زیادی از اینکه چه چیزی برای آنها کار می‌کند و چه چیزهایی که نه.”

در گذشته او منطقه گلزنی مورد علاقه خود پشت مربع در سمت آف به نقطه ضعف استرالیا تبدیل شده است. «این چیزی است که مدت زیادی است به آن فکر می‌کنم، به جایی که در آن بخش از جهان ناکام مانده‌ام نگاه می‌کنم. این در مورد مدیریت طول های خاص و یافتن راهی برای قرار گرفتن در بالای توپ است. برخی از مناطقی که در انگلیس خیلی آزادانه گل می زنم، از طریق آفساید با چوب مستقیم، مطمئن نیستم که بهترین راه برای بازی در این شرایط باشد. من فکر می‌کنم این فقط مدیریت بازی‌تان است، مدیریت ریسک برای دوره‌های طولانی، مشخص بودن اینکه کجا قرار است گل بزنید و دوباره به آن‌ها فشار وارد کنید.”

جو روت جوانی قرن خود را در روز سوم دومین آزمایش خاکستر در لردز در سال ۲۰۱۳ جشن می گیرد. عکس: کارل کورت/AFP/Getty Images

فشار، البته، قرعه کشی عالی، اعتیاد اساسی این مسابقات Ashes است. آخرین سفر به استرالیا چیزی شبیه به یک تور از دست رفته دارد: روت اولین بار به عنوان کاپیتان بود اما به دلیل محرومیت و با یک بازیگر موقت از استوکس محروم شد. این یک ماجرای مرطوب و خاکستری در مقایسه با هیجانات درونی اولین تور روت در سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۴ بود. هنوز هم در مورد آن سری و برخی از بولینگ های سریع و عالی عصر با حسی از هیبت صحبت می کند. دوست خوب روت، ناتان لیون، اخیراً گفته است که این تنها باری است که در کریکت دیده است که کل ترکیب ضربه‌زنی به‌نظر ترسیده بیرون می‌روند. مواجهه با میچ نخست‌وزیر چگونه بود؟

“برخی از توپ‌هایی که جانسون بولد کرد، چیزی که آن را از سایر بخش‌های دشوار بازی جدا می‌کند، این بود که متوجه شدی در حال بازی کردن شوت‌هایی بودی که انجام دادی. انتظار نمی رود بدن شما کارهایی را انجام می‌دهد که تمام دوره‌های حرفه‌ای خود را برای آموزش انجام نداده‌اید. در اولین بازی هایم در بریزبن، اولین توپ، یک درایو عظیم و لبه ضخیم برای سه نفر داشتم. توپ دوم یک درایو عظیم دیگر. و من فکر می کنم، “من چه کار می کنم؟” این طوری نیست که می خواهم بازی کنم. به پشت سر نگاه کردم و پنج لغزش وجود دارد، دقیقاً می دانم که او می خواهد چه کاری انجام دهد، چگونه می خواهد مرا بیرون بیاورد. توپ پرتاب کننده بعدی درایو عظیم توپ بعدی که در لغزش سوم گرفتار شد.

«و من از این فکر می کنم که تمام کارهایی که در این دوره انجام داده ام دقیقاً طوری است که نمی خواهم بازی خود را انجام دهم. کریکت من فقط متوجه شدم که وقتی قصد نداشتم دستانم را به سمت توپ پرتاب کردم. آن سریال برای او لحظه ای در کارنامه اش بود که همه چیز در حال کلیک کردن بود. او به خوبی سوار آن موج شد. اما برای یک جوان ۲۲ ساله که من بودم، این یک تجربه یادگیری عالی بود.

روت سریعاً به این نکته اشاره می‌کند که گروه کنونی ضربه زدن آن زخم‌ها را به همراه نخواهد داشت. شکست، یا در واقع هر تجربه بزرگی در استرالیا. انگلیس ممکن است ضعیفان آشکار باشد، اما آنها از برنده شدن هند در استرالیا در ابتدای سال.

«به آن هند نگاه کنید. تیمی که در گابا پیروز شد. آنها تا انتخاب اول خود فاصله زیادی داشتند، اما ترسی نداشتند، در مقابل استرالیا ایستادند و بخش های مهمی از آن آزمون را بردند. این به هر بازیکنی در تیم ما اعتماد به نفس زیادی می دهد و فقط کمی شک در ذهن استرالیا ایجاد می کند که باید به آنجا برگردد و دوباره برای اولین بار مقابل ما بازی کند. یک دوره زمانی طولانی ما اکنون می دانیم که اینطور نیست.”

هند برد تاریخی خود را در آزمون مقابل استرالیا در گابا در ژانویه جشن گرفت. عکس: دارن انگلستان/AAP

این نزدیکترین است. Root به یک جب کوچک قبل از سری می رسد. اما می‌توانید احساس کنید که با او صحبت می‌کنید که چقدر این تئاتر را دوست دارد، احترام او نه فقط به خاطر زمین‌های آزمایشی عالی این ورزش، بلکه برای خود کریکت تست.

“من از ورزش متنفرم. تصور اینکه کریکت تست وجود ندارد. من حتما انجام میدم. قطعا بهترین فرمت است. مانند هیچ چیز دیگری چالش می کند. شما باید خیلی چیزها را مدیریت کنید و با جنبه های زیادی سازگار شوید. از نقطه نظر بازی، این همان چیزی است که آن را به بهترین فرمت تبدیل می کند. فقط فکر می‌کنم خیلی شرم‌آور خواهد بود که کاهش یابد.”

روت هنوز در سطح شخصی واضح است که جاه طلبی برای بازی در IPL دارد، و با کمی هیبت از شدت رقابت صحبت می کند، اگرچه او از تعهد خود به حراج آینده باز می ماند. او آشکارا از حذف شدن از T20 World Cup (حرکتی که ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد، اگر آنها خود را در مسیری آرام و سخت تعقیب کنند) اما تحسین زیادی دارد (“او فوق العاده بود”) برای شماره ۳ فعلی، داوید مالان. من خیلی دوست دارم که او را در پایان این تورنمنت امتیازهای بسیار خوبی کسب کند. از دیدگاه خودخواهانه تر، او را در موقعیت خوبی برای رفتن به استرالیا قرار می دهد.

این وسواس همیشه در کمین است، در پایان سال بسیار خوب روت. . انگلیس بدون هیچ انتظار بزرگی سفر خواهد کرد. اما آنها به کاپیتان خود، یک ضربه زن بزرگ با آخرین قدمی که باید بردارد، و به بهترین رفیق او که در حال بازگشت است، امیدوارند.


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *