Mآدرید تا ۱۱ مارس ۲۰۲۰ در مرکز شیوع کووید-۱۹ قرار داشت و مدارس خود را تعطیل کرده بود، پارلمان منطقه ای خود را به حالت تعلیق درآورده بود. رویدادهایی با بیش از ۱۰۰۰ نفر در پاسخ. لالیگا تصمیم گرفته بود مسابقات را پشت درهای بسته برگزار کند و فینال کوپا دل ری تمام باسک بین اتلتیک بیلبائو و رئال سوسیداد برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد.

با این وجود ۳۰۰۰ نفر هواداران اتلتیکو مادرید آن شب در میان ۵۲۲۶۷ نفر در داخل آنفیلد بودند، در هتل های لیورپول اقامت کردند، با وسایل نقلیه عمومی سفر کردند و بعد از کنارکردن دارندگان لیگ قهرمانان اروپا الف>. بیمارستان‌های محلی مدت کوتاهی پس از آن ۳۷ مورد مرگ دیگر را گزارش کردند.

اتلتیکو روز چهارشنبه برای اولین بار پس از بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی به آنفیلد بازگشت، آخرین “گردهمایی دسته جمعی” در فوتبال انگلیس قبل از تست مثبت میکل آرتتا – نه دخالت دولت – باعث شد این ورزش به مدت سه ماه به طور ناگهانی متوقف شود. در لحظاتی قبل از لیگ قهرمانان این هفته بازی گروهی شروع می شود و مطمئناً روی یک دست دادن ساده بین یورگن کلوپ و دیگو سیمئونه تمرکز می شود. این نمایش فرعی نشان می‌دهد که چقدر سریع به درام‌پردازی چیزهای بی‌اهمیت بازگشته‌ایم.

خشش زیر را دنبال کرد پیروزی ۳-۲ لیورپول در واندا متروپولیتانو دو هفته‌ها پیش وقتی سیمئونه، طبق عادتش، در سوت پایان مستقیماً در تونل دوید و دست دراز شده کلوپ را نادیده گرفت. آنها در ۱۱ مارس ۲۰۲۰ نیز دست ندادند، و به دلایل جدی تر و شوم تر از اظهار بیزاری مدیر اتلتیکو از روال “اجباری” پس از بازی. “دست دادن با فورسپس”، همانطور که او از اتحاد کوتاه بین یک مدیر در پیروزی و دیگری ناامید در شکست می نامد.

«هیچ یک از ما نمی دانستیم که تأثیر این همه گیری چیست. پپین لیندرز، دستیار سرمربی لیورپول، به یاد می آورد. “اما یادم می آید که در آن زمان در مورد اینکه آیا آمدن هواداران مادرید درست است یا نه، بحث می کردیم.

“به یاد می آورم که قبل از بازی درباره دست ندادن و نداشتن دست صحبت می کردیم. طلسم، همه این چیزها یادم می آید یکی از دوستان یورگن به او زنگ زد و گفت: «مطمئن شو که با سیمئونه دست ندهی.» بعد از اتفاقی که هفته پیش افتاد، این یک اتفاق خوب است! ما می دانستیم که چیزی کاملاً اشتباه است و احساس می کردیم که احتمالاً درست نیست که به هواداران مادرید اجازه دهیم در آن زمان به زمین ما بیایند.”

دست دادن قبل از بازی مدیران با یک برآمدگی ساعد جایگزین شد. عکس: Jon Super/AP

لیندرز اعتراف کرد که آماده سازی لیورپول برای بازی مساوی تحت تأثیر تهدید فزاینده ویروس قرار نگرفته است و با نگاهی به صفحات ورزشی از آن روز، غیبت آلیسون به دلیل مصدومیت و هشدار کلوپ به بازیکنانش مبنی بر اینکه به دنبال آن نباشند. هر گونه بازی سازی توسط اتلتیکو نگرانی های مبرم تر به نظر می رسید. با این حال، در پشت صحنه، سرمربی لیورپول به طور فزاینده ای نگران می شد.

کارلو آنچلوتی فاش کرد: «او به من گفت که ادامه بازی در آن شرایط یک عمل جنایتکارانه است. ، سرمربی وقت اورتون که چند روز بعد با کلوپ صحبت کرد. “فکر می کنم حق با او بود.” ناراحتی این بازیکن آلمانی زمانی مشهود بود که او قبل از شروع بازی از تونل آنفیلد خارج شد و هواداران را به خاطر خم شدن و رسیدن به امتیاز ۵ سرزنش کرد.

«یورگن گفته است که لیجندرز می افزاید: اولین بازی ای بود که او بدون روحیه فوتبالی وارد آن شد. “من فقط متقاعد شده بودم که از این بازی عبور خواهیم کرد، همانطور که متقاعد شده بودم که قبل از بارسا [پیروزی ۴-۰ بازی برگشت نیمه نهایی سال قبل] را پشت سر گذاشتیم.

«واقعاً عجیب بود. من احتمالاً بیش از حد به فوتبال وسواس زیادی نسبت به باشگاه خود و بیش از حد به نتیجه وسواس دارم. من واقعاً نگران اتفاقاتی بودم که در ایتالیا می‌گذرد و نمی‌توانستم ببینم که چگونه به سراغ ما نمی‌آید، اما به همین دلیل است که شما نیز یک حرفه‌ای هستید. وقتی طرز فکرت باید برود، می روی. در حین تمرین ما واقعاً سعی کردیم تیم را به بهترین شکل ممکن آماده کنیم و آمادگی ما عالی بود.” ۲ شکست. او کلیپ هایی از عملکردهای فردی بازیکنان را برای تجزیه و تحلیل در طول قرنطینه فرستاد. لیجندرز با لبخند می گوید: «اگر برنده نشوید، بازخوردی وجود دارد. کنار آمدن با چند بازیکن آسان نبود، اما اگر می‌خواهید به چیزهایی دست پیدا کنید، باید در آینه نگاه کنید و واقعاً صادق باشید.

گزارش اولیه به واکنش زودهنگام دولت به همه‌گیری – یکی از بدترین شکست‌های بهداشت عمومی در تاریخ بریتانیا، بر اساس یافته‌های دو وزیر محافظه‌کار سابق کابینه – نشان می‌دهد که ویرانگر تاثیر اجازه دادن به بازی. در این بیانیه آمده است: «رویدادهایی که ممکن است ویروس را گسترش داده باشند – مانند مسابقه فوتبال بین باشگاه لیورپول و اتلتیکو مادرید در ۱۱ مارس – روزی که ویروس کرونا توسط WHO [سازمان بهداشت جهانی] به عنوان یک بیماری همه گیر طبقه بندی شد – با جمعیت گزارش شده ادامه یافت. بیش از ۵۰۰۰۰ نفر، و جشنواره مسابقه‌های چلتنهام بین ۱۰ تا ۱۳ مارس، که بیش از ۲۵۰،۰۰۰ نفر را به خود جذب کرد.

“تحلیل بعدی نشان داد که به ترتیب ۳۷ و ۴۱ مورد مرگ در بیمارستان‌های محلی پس از این حوادث. با این حال، مشخص نیست که این مرگ‌ها در نتیجه حضور در خود رویدادها یا فعالیت‌های مرتبط با آن مانند سفر یا جماعت در میخانه‌ها بوده است.” کلاس = “DCR-eiqqge”>

دو تیم در ۱۱ مارس ۲۰۲۰ در آنفیلد پرجمعیت صف آرایی می کنند. عکس: جولیان فینی/گتی ایماژ

خانواده ریچارد ماوسون شکی ندارد که این پیرمرد ۷۰ ساله در نتیجه حضور در بازی اتلتیکو درگذشت و از جمله کسانی است که خواستار تحقیقات مستقل در مورد تصمیم برای اجرای آن هستند. ماوسون، هوادار مادام‌العمر لیورپول که هفته‌ای دو بار در باشگاه حاضر می‌شد، دو هفته بعد از بازی به ویروس کرونا مبتلا شد و پس از مدت کوتاهی در دستگاه تنفس مصنوعی درگذشت.

پسر او، جیمی به Liverpool Echo گفت: “او به مدت ۵۰ سال در همان مسیر به سمت صندلی خود در آنفیلد رفته بود، از طریق استنلی پارک و از کنار هواداران میهمان در آنفیلد رود. ما می دانیم که او از میان هواداران اتلتیکو که بیرون از زمین جمع شده بودند و به سمت صندلی او می رفتند. همه چیز مناسب است. او تقریباً دو هفته بعد از آن بازی مریض شد و تقریباً جای دیگری نبوده بود.

مری، همسر ماوسون، افزود: «ساعت ۳ صبح بود که با آمبولانس تماس گرفتم. وقتی شوهر ۵۰ ساله ام را بردند، از پنجره به بیرون نگاه می کردم. او مانند بره ای بود که به ذبح می رفت. او هرگز برنگشت. تنها باری که دوباره دیدمش خداحافظی با یک ویدیو بود. خیلی بد بود. ما فقط می‌توانستیم ۱۰ نفر در مراسم تشییع او داشته باشیم.

پیتر میدلمن، دارنده بلیط فصلی به مدت ۳۶ سال، نیز در میان جمعیت آنفیلد بود. به عنوان دبیر منطقه ای شمال غرب اتحادیه ملی آموزش، او یک هفته قبل از اعلام قرنطینه ملی توسط نخست وزیر، بوریس جانسون، به معرفی اقدامات فاصله گذاری اجتماعی، بهداشت اضافی و طرح هایی برای کار در خانه برای یک تیم ۳۵ نفره در بولتون کمک کرد. ۲۳ مارس. با این حال، دوازده روز قبل از آن مقابل اتلتیکو، عدم اطمینان در غیاب رهبری دولت حاکم بود.

میدلمن به یاد می آورد: «همه ما می دانستیم که چیزی در راه است. “اما مدیریت ترس های خود در برابر رویکرد تجاری معمول در جاهای دیگر دشوار بود. نخست وزیر در آن زمان به دست دادن مردم در بیمارستان مباهات می کرد و می گفت ما باید به این کار ادامه دهیم.

ثبت نام در The Recap، ایمیل هفتگی ما از انتخاب های ویراستاران.

“من تعجب نکردم که بازی پیش رفت و اگر بگویم در مورد آن شک دارم، دروغ می گویم می رفتم، اما من در جایگاه اصلی نشسته بودم، و فردی که کنار من نشسته است از آلمان می رود، و ما می دانستیم که ۳۰۰۰ هوادار مادرید در شهر هستند که تا حد زیادی با کارکنان در تماس بودند. n هتل، رستوران و میخانه و چه کسی چاره ای نداشت.

«در روزهای بعد من این سوال را مطرح کردم که چقدر عاقلانه است که اجازه دهیم بازی در زمانی که مقامات برگزار شود. به وضوح می دانست که وضعیت در مادرید چقدر بد است. اگر آنها حامیان خود را از آن بازی محروم می کردند، به نظر یک اقدام منطقی می رسید.

«اگر می دانستیم پس آنچه اکنون می دانیم، مطمئن هستم که بازی انجام نمی شد. پیش رفته اند، اما در عین حال، بی پروایی در مورد رویکرد مصونیت گله ای که دولت در پیش گرفته بود وجود داشت. و یوفا به دنبال محافظت از قیمت نهایی محصول خود بود. مردم بدون شک با جان خود هزینه آن را پرداخته اند.»


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *