شل و بریتیش پترولیوم به مدت سه سال بر گاز و نفت دریای شمال مالیات صفر پرداخت کردند

شل و BP که مجموعا بیش از ۱.۷ میلیارد تن گازهای گلخانه ای در سال تولید می کند، هنوز بایگانی های شرکت نشان می دهد که طی سه سال گذشته هرگونه مالیات شرکتی بر روی تولید نفت و گاز در دریای شمال پرداخت کرده است.

غول های نفتی که سالانه ردپای جهانی گازهای گلخانه ای دارند. بیش از پنج برابر بزرگتر از بریتانیا، از میلیاردها پوند سود می برند تخفیف‌های مالیاتی و تخفیف‌های تولید نفت و گاز.

شل و بریتیش پترولیوم بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ هیچ مالیات شرکتی یا عوارض تولید بر روی عملیات نفتی دریای شمال پرداخت نکردند. طبق گزارش‌های سالانه «پرداخت‌ها به دولت‌ها» که توسط Observer تجزیه و تحلیل شده است، nd ادعا کرد که تقریباً ۴۰۰ میلیون پوند تخفیف‌های مالیاتی دریافت می‌کند.

در طول همان سه سال آنها بیش از ۴۴ میلیارد پوند به سهامداران سود سهام پرداخت کردند. ۹ad3-a1460b185679″ data-alt=”غول های نفتی به دنبال بهره برداری از مناطق جدید در دریای شمال هستند” data-cypress=”interactive-element-Oil%20giants%20look%20to%20exploit%20new%20areas%20in%20the%20N یا ۲۰Sea” class=”element element-interactive element-supporting dcr-9i457p”>

غول های نفتی به دنبال بهره برداری از مناطق جدید در دریای شمال باشید

یک مالیات بر درآمد نفتی ۳۵ درصدی به طور موثر توسط چاه آن زمان کنار گذاشته شد. جورج آزبورن، رئیس جمهور، در سال ۲۰۱۶ و غول های نفتی می توانند میلیاردها پوند از مالیات دهندگان برای از کار انداختن دکل ها مطالبه کنند.

دریای شمال اکنون یکی از سودآورترین مناطق جهان است. برای تولید نفت و گاز، پس از کاهش مالیات توسط دولت به منظور تشویق تولید.

شل و BP اهدافی را برای دستیابی به انتشار خالص کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ با سرمایه گذاری در انرژی پاک تعیین کرده اند. اما می گویند که بریتانیا به نفت و گاز دریای شمال که از هزاران شغل نیز پشتیبانی می کند، ادامه خواهد داد.

مدبانان اقلیم اکنون رژیم مالیاتی بریتانیا را در دادگاه عالی به چالش می کشند. مورد. آنها خواهان لغو پرداخت‌ها و ممنوعیت هر گونه پروژه جدید نفت و گاز در دریای شمال هستند تا به کاهش انتشار کربن کمک کند.

فیلیپ ایوانز، مبارز نفت و گاز صلح سبز. بریتانیا، گفت: “این ظالمانه است که به عنوان بریتانیا برای میزبانی مذاکرات جهانی آب و هوا در گلاسکو آماده می شود، ما هنوز یکی از پایین ترین نرخ های مالیات موثر در جهان برای استخراج نفت را داریم.

ما میلیاردها پوند معافیت‌های مالیاتی به شرکت‌هایی می‌دهیم که ده‌ها سال است به وضعیت اضطراری آب و هوا دامن می‌زنند.”

حدودا ۱۸۰ سکوی نفتی در دریای شمال و این بخش از سال ۱۹۷۰ حدود ۳۶۰ میلیارد پوند درآمد مالیاتی خالص ایجاد کرده است که حدود ۷.۲ میلیارد پوند در سال است.

بریتانیا دارای برخی از پایین ترین نرخ مالیات نفت در جهان تجزیه و تحلیل شرکت تحقیقاتی ریستاد انرژی در ژانویه نشان داد که بریتانیا اکنون سودآورترین کشور جهان برای توسعه “مگا پروژه های” نفت و گاز است.

مالیات دهندگان این کار را انجام خواهند داد. برای از کار انداختن زیرساخت های نفت و گاز در دریای شمال تا سال ۲۰۶۵ بیش از ۱۸ میلیارد پوند صورتحساب پرداخت – که از بازپرداخت مالیات و کاهش مالیات شرکت های فراساحلی تشکیل شده است. کمپین‌های تبلیغاتی می‌خواهند این جزوه‌ها کنار گذاشته شود و برای سرمایه‌گذاری در انرژی پاک استفاده شود.

کواسی کوارتنگ، وزیر بازرگانی، با یک چالش قانونی بر سر اعطای مالیات به اپراتورهای نفت و گاز مواجه است. مبارزان Paid to Pollute، گروهی از سازمان‌های زیست‌محیطی، می‌گوید که کمک‌های مالیات‌دهندگان به شرکت‌های نفت و گاز غیرقانونی است، زیرا با وظیفه قانونی بریتانیا برای دستیابی به انتشار خالص صفر تا سال ۲۰۵۰ مغایرت دارد. سال.

گابریل جلیازکوف، یک کمپین در پلتفرم، یک گروه بریتانیایی که اثرات اجتماعی و زیست محیطی صنعت نفت جهانی را بررسی می کند و از پرونده حقوقی حمایت می کند، گفت: دولت مدت زیادی را صرف حمایت از غول های نفتی از طریق معافیت های مالیاتی و یارانه ها کرده است. این عواقب مخربی برای آب و هوا داشته است.”

شل و بریتیش پترولیوم همچنین با مخالفت شدیدی بر سر پروژه های جدید در دریای شمال روبرو هستند. گزارشی که هفته گذشته توسط Friends of the Earth و بنیاد اقتصاد جدید منتشر شد نشان داد که صنعت نفت و گاز در حال آماده شدن برای دریافت مجوز برای ۳۰ پروژه فراساحلی تا سال ۲۰۲۵ است.

شل از طرح های دفاع شده برای پروژه کامبو، یک میدان نفتی بحث‌برانگیز در نزدیکی شتلند که حاوی حدود ۸۰۰ میلیون بشکه نفت است و در انتظار تایید سازمان نفت و گاز، یک نهاد صدور مجوز دولتی است. صلح سبز در این ماه یک مناقصه قانونی برای دولت برای لغو مجوز BP برای حفاری در میدان نفتی Vorlich در دریای شمال که در نوامبر سال گذشته شروع به تولید کرد، از دست داد.

این هفته گذشته توسط رویترز گزارش شد که تنظیم کننده نفت فراساحلی برای محیط زیست و از رده خارج کردن، طرح های شل برای توسعه میدان گازی جکداو در دریای شمال را پس از در نظر گرفتن بیانیه زیست محیطی آن رد کرده است. سخنگوی شل گفت: «کل تولید نفت ما در سال ۲۰۱۹ به اوج خود رسیده است و ما انتظار داریم. کاهش آن از جمله از طریق واگذاری ها ادامه خواهد یافت. ما در حال حاضر میلیاردها دلار در انرژی کم کربن سرمایه گذاری کرده ایم. قرارداد انتقال دریای شمال که در اوایل سال جاری به توافق رسید، همچنین نشان می‌دهد که چگونه این بخش انتشار گازهای گلخانه‌ای را در راستای اهداف خالص صفر دولت کاهش می‌دهد. این شرکت گفت که سال گذشته به دلیل ضررهای مالیاتی در سال های گذشته، هیچ مالیات شرکتی بر تولید دریای شمال پرداخت نکرده است.

یک سخنگوی BP گفت: “تمام دارایی های BP در دریای شمال متعلق به شرکت هایی که طبق قوانین بریتانیا مشمول مالیات بریتانیا هستند. طی سال‌ها، BP بیش از ۴۰ میلیارد پوند مالیات از تجارت دریای شمال به دولت بریتانیا کمک کرده است.

«در سال‌های اخیر، مطابق با مقررات مالیاتی قدیمی بریتانیا، مالیات کاهش سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی که اخیراً در تجارت دریای شمال انجام داده‌ایم و محیط چالش‌برانگیز قیمت، از جمله کاهش شدید قیمت نفت در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۰، به این معنی است که ما هیچ مالیات شرکتی در دریای شمال پرداخت نکرده‌ایم.”

یک سخنگوی دولت گفت: “صنعت نفت و گاز بریتانیا تا به امروز حدود ۳۷۵ میلیارد پوند مالیات بر تولید پرداخت کرده است – به طوری که شرکت‌های دریای شمال مشمول نرخ‌هایی هستند که بیش از دو برابر نرخ‌های پرداختی توسط سایر مشاغل است. . تخفیف برای هزینه های از کار انداختن یک بخش اساسی از سیستم مالیاتی بریتانیا است.”


منتشر شده

در

اخبار سیاسی, بین الملل, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *