۴۱ بیمار کرونایی در نقاهتگاه قزوین پذیرش شد

۴۱ بیمار کرونایی در نقاهتگاه قزوین پذیرش شد

۴۱ بیمار کرونایی در نقاهتگاه قزوین پذیرش شد

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسن آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار کرد: ۴۱بیمار بهبود یافته از کرونا در نقاهتگاه قزوین پذیرش شدند که در حال حاضر ۲۸نفر از این افراد ترخیص شده اند.
او افزود: با شیوع بیماری کرونا دو نقاهتگاه با ظرفیت ۱۶۰تختخواب در دو شهر قزوین و تاکستان دایر شد و در این مدت تنها شهر قزوین بیماران بهبود یافته را پذیرش کرد و درحال حاضر ۷ خانم و ۶ آقا در این مرکز دوران نقاهت خود را طی می‌ کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر تأکید کرد: بیماران بهبود یافته از کرونا باید ۱۴روز در قرنطینه باشند به همین منظور برای خالی کردن فضای بیمارستان برای پذیرش جدید، این افراد به نقاهتگاه منتقل می‌ شوند.
آصفی با بیان اینکه ۶۰ امدادگر به عنوان کمک پرستار و ۲۰نفر از کادر درمان نیز به عنوان پرستار در این نقاهتگاه حضور دارند، ادامه داد: ۱۳بهیار و ۷ مددکار و ۴ کارشناس روانشناسی در این نقاهتگاه به بیماران خدمات می‌ دهند، امدادگران جمعیت هلال‌ احمر استان دوره‌ های مخصوص را گذرانده و می‌ توانند در امور درمانی فعالیت کنند، اما تلاش شده تا این افراد به عنوان کمک پرستار به بیماران بهبودیافته خدمت کنند.
این مقام مسئول در ادامه از اتمام طرح تب سنجی و غربالگری کرونا در ورودی شهر و اصناف خبر داد و افزود: از ۹ اسفند ۹۸ تا ۲۲ فروردین ماه سال جاری بیش از ۲۷۵ هزار نفر مورد غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد ۹۸۲نفر مشکوک شناسایی شدند و ۲۱۸نفر به مراکز درمانی استان ارجاع داده شدند.

۴۶

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *