۲۸ فیلم کوتاه توسط حوزه هنری استان زنجان تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، امیر نعمتی شامگاه شنبه در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، از تولید ۲۸ فیلم کوتاه در زنجان خبر داد و گفت: برای تولید فیلم کوتاه در استان، ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ۵۰۰ میلیون ریال نیز از طریق وزارت کشور به این امر اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردها و رسالت‌های اصلی حوزه هنری، تولید فیلم کوتاه بوده و معتقدیم این آثار می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، اظهار کرد: خوشبختانه آثار قابل توجهی در زمینه نگاه جدی به آسیب‌های اجتماعی در قالب فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای تولید شده است.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان نیز در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر زنجان، اظهار کرد: روند جمع‌آوری متکدیان در زنجان به این صورت است که پس از غربالگری متکدیان، معتادان تحویل دستگاه‌های مربوطه داده می‌شوند.

غلامحسین احمدی با بیان اینکه در زنجان متکدی به معنای واقعی نداریم و همه متکدیان زنجانی دارای خانه و زندگی هستند، افزود: با تحقیقات میدانی که در این زمینه صورت گرفته است، به این موضوع نیز پی برده‌ایم که برخی از متکدیان زنجانی دارای خانه دو واحدی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به در پیش بودن دهمین نمایشگاه کتاب زنجان، ادامه داد: در کنار این نمایشگاه که قرار است از ۱۱ تا ۱۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار شود، دو نمایشگاه دیگر یعنی چهارمین نمایشگاه مطبوعات و دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال نیز برگزار خواهد شد.

فاطمه کرباسی با یادآوری اینکه تا به امروز ۳۰ رسانه استان برای حضور در چهارمین نمایشگاه مطبوعات درخواست غرفه کرده‌اند، تصریح کرد: در دهمین نمایشگاه کتاب زنجان، شاهد حضور ۲۸۰ ناشر از سراسر کشور خواهیم بود که برای این منظور نیز ۲۲۰ غرفه در نظر گرفته شده است. همچنین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در قالب ۱۵ غرفه برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *