۲۴ واحد صنعتی تعطیل شده در قم به چرخه تولید بازگشت

۲۴ واحد صنعتی تعطیل شده در قم به چرخه تولید بازگشت
۲۴ واحد صنعتی تعطیل شده در قم به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرآنلاین از قم ؛مهرداد غضنفری با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات و سرمایه گذاری‌های اقتصادی در استان قم، از تحقق سرمایه‌گذاری بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش خدمات خبر داد و اظهار داشت: میزان تأمین سرمایه‌ای که در حوزه خدمات پیش‌بینی‌شده بود نیز تحقق یافته و آماری که شورای هماهنگی بانک‌ها ارائه کرده‌اند تزریق ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در این حوزه است.

وی اشتغال پایدار را در مسیر رونق تولید دانست و بیان کرد: اشتغال پایدار باید از مسیر تولید اتفاق افتاده و لازمه تولید انجام سرمایه‌گذاری است که عملکرد استان نشان‌دهنده تحقق این امر است.

معاون استاندار قم اولویت استان را در سه بخش مورد ارزیابی قرار داد و گفت: افزایش ظرفیت واحدهای فعال، ورود واحدهای راکد به چرخه تولید و راه‌اندازی واحدهای مصادره شده توسط بانک‌ها سه هدف مهم استان در سال ۹۸ بوده که البته کارهای مهم و اثرگذاری نیز در کنار این سه هدف انجام‌شده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی ۲۴ واحد مطلقاً تعطیل در حوزه صنعت با اشتغال‌زایی ۲۴۰ نفر و ۱۰ واحد راکد در حوزه معدن، بازگشت ۲۱ واحد تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها به مدار تولید، تکمیل و ورود به چرخه تولید ۸۰ طرح توسعه صنعتی و تکمیل ۹۱ طرح نیمه‌تمام و راه‌اندازی آن بخشی از اقدامات انجام‌شده است.

غضنفری خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۱۶ واحد و طرح صرفاً در حوزه رونق تولید، توسعه، تکمیل و ارتقا ظرفیت یافته و وارد مدار تولید شده‌اند که اشتغال ۲ هزار و ۲۰۰ نفر را بدنبال داشته است و یکی از آثار این اقدامات، صادرات ۳۵۰ هزار تنی محصولات مختلف به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار بوده است.

وی بخشی از برنامه‌های اجراشده در بخش کشاورزی را نیز بیان کرد و افزود: اجرای ۳ هزار هکتار آبیاری مدرن و همچنین اجرای ۱۹ هکتار گلخانه که حاصل آن صرفه‌جویی ۳۰ درصدی در منابع و افزایش تولید سه برابری بوده و صرفه‌جویی معنادار در انرژی را به همراه داشته بخشی از عملکرد بخش کشاورزی است.

۴۶


منتشر شده

در

قم

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *