کتاب «تحلیلی بر بحران کووید ۱۹ در ایران و جهان» رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در این مراسم با اشاره به منحصر به فرد بودن ویژگی‌های کتاب «تحلیلی بر بحران کووید ۱۹ در ایران و جهان»، متذکر شد: در نگارش این کتاب بیش از ۱۰۰ استاد و متخصص مشارکت داشته‌اند.

وی نگارش این کتاب را حاصل فعالیت‌های اتاق فکر ستاد مقابله با کرونا استان تهران عنوان کرد و با اشاره به شکل‌گیری اتاق فکر ستاد مقابله با کرونا استان تهران از نخستین روزهای بحران کرونا، بسیاری از تصمیمات اجرایی ستاد را منتج از اندیشه ورزی‌ها و تحلیل‌های این اتاق فکر دانست.

زالی تاکید کرد: این اتاق فکر تجلی تجمیع و همگرایی سترگی از اندیشه ورزان با نگاه بحران محور است که به گونه‌ای طراحی و بازمهندسی شده که نتایج حاصل از فعالیت‌های آن به واحد اجرایی متصل می‌شود.

وی درباره بخش‌های مختلف این کتاب توضیح داد: بخشی از این کتاب مربوط به مطالعات تطبیقی درباره کشورهایی است که در کنترل کرونا موفق عمل کرده‌اند. همچنین استفاده از فناوری‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید و چالش‌ها و تغییرات شگرف در حوزه آموزش به ویژه آموزش پزشکی، از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، «کرونا از پنجره نگاه مردم» را از دیگر فصول این کتاب عنوان کرد و گفت: برای نگارش این مبحث از نتایج پنج دوره نظرسنجی از شهروندان تهرانی بهره گرفته شده است.

زالی با تاکید بر اینکه نگارش این کتاب به گونه‌ای است که برای عموم مردم قابلیت استفاده دارد، گفت: در عین حال به همه مسئولان، متخصصان، پژوهشگران و دانشگاهیان توصیه می‌کنم این کتاب را مورد مطالعه قرار دهند.

وی همچنین از انجام اقدامات اولیه برای ترجمه و بین المللی سازی این کتاب خبر داد و استفاده از محتوای این کتاب را برای بسیاری از کشورها راهگشا و اثرگذار توصیف کرد.

 

اخبار اقتصادی

|بلیط اتوبوس , بلیط هواپیما , بلیط قطار | خرید شارژ , خبر فوری , درج آگهی رایگان


منتشر شده

در

سلامت

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *