کاهش نرخ بیکاری در کرمانشاه طی سال گذشته ۲ برابرمیانگین کشوری است

کاهش نرخ بیکاری در کرمانشاه طی سال گذشته ۲ برابرمیانگین کشوری است
کاهش نرخ بیکاری در کرمانشاه طی سال گذشته ۲ برابرمیانگین کشوری است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عزیزی امروز چهارشنبه در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان که در استانداری برگزار شد به کاهش نرخ بیکاری استان اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه تقریباً ۲ برابر میانگین کشوری بوده است که بیانگر کار مضاعف مسئولین استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: طی دو سال اخیر کاهش ملموسی در نرخ بیکاری داشتیم و میزان کاهش نرخ بیکاری در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ حدود ۳.۱ درصد و نسبت به سال ۹۶ به میزان ۵.۹ درصد است.

وی خاطر نشان کرد: بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری استان کرمانشاه نشان می‌دهد که میزان کاهش این شاخص نسبت به سال گذشته در مقایسه با میانگین کشوری بیش از دو برابر است.

عزیزی بیان داشت: همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان کاهش شاخص نسبت به سال ۹۶ در مقایسه با میانگین کشوری بیش از ۴ برابر است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به تدوین سند سالیانه اشتغال استان در سال‌های ۱۴۰۰_۹۸ و هدف گذاری مبنی بر کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری استان این آمار حاکی از آن است که تیم اقتصادی استان اعم از دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در جهت تحقق این هدف گام اساسی و بیشتر از برنامه برداشته است.

وی از هدف گذاری کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری استان طی سال جاری خبر داد و گفت: اشتغال پیش بینی شده به این منظور نیز ۴۷ هزار شغل ناخالصی است.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۵۹ هزار شغل ناخالص از سوی دستگاه‌های استان در سامانه رصد ثبت شده است.


منتشر شده

در

کرمانشاه

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *