کاهش تولید پسماند توسط شهروندان اصفهانی در سال ۹۸

 

کاهش تولید پسماند توسط شهروندان اصفهانی در سال ۹۸

محمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در ارتباط با مدیریت پسماندها در نصف جهان در شرایط شیوع کرونا اظهار داشت: بی خطر سازی پسماندهای بیمارستانی در حیطه وظایف و فعالیت‌های بیمارستان هاست اما شهروندانی که در منزل پسماندهای آلوده مانند ماسک و دستکش دارند، می‌توانند برای دریافت کیسه‌های قرمز رنگ که مختص این نوع پسماندها هستند، با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که میزان تغییر آمار پسماندها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته چگونه بوده است، ابراز داشت: در حال حاضر مدت زمان زیادی از سال ۹۹ نگذشته است که بتوان آمارهای تولید پسماند امسال را با سال گذشته مقایسه کرد و نتیجه صحیحی گرفت، اما به همین منظور تمام آمارهای دو سال ۹۷ و ۹۸ استخراج و نتایج آن جهت تحلیل و برنامه ریزی صحیح مورد بررسی قرار گرفته است.

افزایشی ۶.۳ درصدی در جمع‌آوری پسماندهای خشک شهر اصفهان

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان بیان داشت: بر این اساس مجموع پسماند خشک جمع‌آوری شده در سال ۹۸ رقمی حدود ۲۲ هزار و ۶۳۰ تن و مجموع پسماند خشک جمع‌آوری شده در سال ۹۷، حدود ۲۱ هزار و ۲۹۷ تن بوده است که مقایسه این آمارها، افزایشی معادل ۶.۳ درصد در جمع‌آوری پسماندهای خشک شهر اصفهان را نشان می‌دهد.

صادقی ادامه داد: علاوه بر این میزان پسماند ورودی به کارخانه که به طور عمده شامل پسماند تر است، در سال ۹۸ حدود ۳۲۷ هزار و ۹۳۲ تن بوده است و این در حالی است که آمارهای سال ۹۷، عددی معادل ۳۵۲ هزار و ۴۷۷ تن را نمایش داده است.

وی اضافه کرد: بر این مبنا می‌توان بیان کرد میزان پسماند ورودی به کارخانه نزدیک به ۴.۱۲ درصد کاهش یافته و این عدد خود گویای کاهش تولید پسماند توسط شهروندان به دلایل مختلف شامل ارتقای رویکرد فرهنگی، مشکلات اقتصادی و معیشتی عموم و غیره است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تاکید کرد: البته در این بازه زمانی رشد آمار تولید کود در کارخانه به عنوان ماحصل مدیریت پسماندهای تر نیز رخ داده است به طوری که در سال ۹۷ میزان تولید کود ۰.۶ و۰.۸، حدود ۳۲ هزار و ۲۰۳ تن بوده است اما این عدد در سال ۹۸ به حدود ۴۶ هزار و ۲۱۵ تن رسیده و معادل ۴۳.۵ درصد افزایش یافته است.

اجرای فرهنگی و آموزشی به شکل مجازی در روز هوای پاک

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در ارتباط با برنامه‌های این سازمان برای روز هوای پاک نیز گفت: شیوع ویروس کرونا و محدودیت در برگزاری هر نوع برنامه جمعی و گروهی، سبب شد تا در روز زمین پاک برنامه حضوری و اجتماعی نداشته باشیم و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی محدود به فضای مجازی باشد.

وی اضافه کرد: از این رو اجرای دو مسابقه زیست محیطی، تهیه و تولید محتوای موشن گرافیک با موضوع مدیریت پسماندها و حفاظت از زمین، صدور پیام گرامیداشت به مناسب روز زمین پاک و مواردی از این دست را در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه مورد استقبال علاقمندان نیز قرار گرفت.

صادقی تاکید کرد: امیدواریم پس از شکست بیماری کرونا و بازگشت فعالیت‌های اجتماعی به حالت اولیه، بتوانیم برنامه‌های آموزشی و فرهنگی خود را برای اقشار مختلف برگردیم.


منتشر شده

در

اصفهان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *