کاهش بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

کاهش بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
کاهش بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرآنلاین کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نشست ستاد مبارزه با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از ۱۱ فرودین ماه میزان شیوع از هر ۱۰۰ نفر پنج نفر بوده که این رقم کاهش شیوع این بیماری در استان را نشان می‌دهد.

پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون بیمار بدحال کرونایی در آی‌سی‌یو بیمارستان‌های استان نداریم و پنج بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان بستری بوده که وضعیت حال عمومی آنان نیز رضایت‌بخش است.

وی از آماده سازی ۲۸۵ تخت نقاهتگاهی در استان خبر داد و گفت: ۹۵ درصد مردم استان غربالگری شدند و در این زمینه کهگیلویه و بویراحمد در کشور رتبه اول و دوم را دارد و در مرحله دوم بیشتر از افراد پرخطر در دستور کار است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان کشندگی در کهگیلویه و بویراحمد ۴.۵ و در کشور ۶.۲ و بروز در استان ۲۴.۷ و در کشور ۶۶.۶ است.

وی افزود: تاکنون ۷۱۹ نفر مشکوک به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بستری شده که از این تعداد ۶۶۸ نفر ترخیص و هم اکنون ۵۱ نفر بستری هستند که از این تعداد ۵ نفر کرونایی و مابقی مشکوک هستند.

یزدان‌پناه فوتی‌های ثبت شده را هشت نفر عنوان کرد و ادامه داد: ۱۱۰ نفر از بیماران کرونایی در منزل قرنطینه هستند و ۵۷ نفر نیز بهبود یافتند.

وی یادآور شد: بیشترین آمار کرونایی با ۸۹ نفر مربوط به یاسوج و کمترین مربوط به شهرستان لنده با یک نفر است و چرام در وضعیت قرمز و دیگر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

۴۶

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *