کارگروه حمایت از خانواده های آسیب دیده کرونا در قم تشکیل شود

به گزارش خبرآنلاین از قم ؛ بهرام سرمست در بیست و هفتمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم در سالن کرامت استانداری، با اشاره به اینکه مردم این استان باید در روز طبیعت درخانه بمانند، اظهار کرد: مردم قم با حضور در چنین اجتماعاتی ممکن است سلامتی خود و دیگران را به مخاطره بیندازند.

استاندار قم اضافه کرد: برای جلوگیری از موج دوم شیوع ویروس کرونا در قم، شهروندان قرنطینه خانگی و پرهیز از اجتماعات و ترددهای غیرضروری را جدی بگیرند.

وی با تاکید بر لزوم تداوم همکاری‌های مردم برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: انتظار می‌رود مردم  فهیم استان در این شرایط حساس، با رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی لازم به قطع زنجیره انتقال این بیماری کمک کنند و در غیر این صورت نیروهای انتظامی برای پیشگیری از شیوع  بیشتر، مجبور به ورود خواهند  شد.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت طرح بسیج مبارزه با کرونا، استفاده از تمامی ظرفیت‌های مردمی و خیرین و ثبت اطلاعات دقیق شهروندان در سامانه سلامت و هدف‌گذاری‌های صد در صد نقش مهمی در پیشگیری از کرونا ویروس دارد.

سرمست اظهار داشت: غربالگری و پایش به‌موقع، موجب کنترل بیماری و کاهش ورودی‌ها به بیمارستان و مراکز درمانی می‌شود، همچنین باید آموزش را در اولویت فعالیت‌ها قرار دهیم.

وی افزود: اینکه امروز قم در ثبت سامانه سلامت رتبه پنجم را از آن خودکرده‌ است کافی نیست و همان‌طور که رتبه نخست در کشف این ویروس را بر عهده داشتیم باید رتبه نخست در پایش شهروندان در سامانه سلامت را از آن خود کنیم.

وی ادامه داد: همکاری مطلوبی از سوی اصناف استان شاهد بوده‌ایم و برای کاهش تردد شهروندان در تامین ارزاق باید زیرساخت‌های خرید اینترنتی توسعه یابد و بتوانیم مردم را به خریدهای غیرحضوری ترغیب کنیم.

سرمست تصریح کرد: در استان قم بیش از ۲۰۵ هزار نفر از اتباع خارجی مجاز زندگی می‌کنند و باید این جمعیت را نیز تحت پوشش سامانه غربالگری و پایش قرار دهیم.

هیچ مدیری نمی‌تواند برای رسانه‌ها خط‌ ونشان بکشد

وی در ادامه با اشاره به فوت ۳ شهروند بر اثر حادثه فرونشست زمین و حواشی به وجود آمده پیرامون انعکاس اخبار این حادثه نیز ابراز داشت: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی آزاد هستند و هیچ‌یک از مدیران مجاز نیستند برای رسانه خط‌ونشان بکشند.

وی تاکید کرد:  این مدیران هستند که باید در اظهارنظرها دقت داشته باشند البته خبرنگار نیز نباید اقدام به جعل خبر کند و اظهارنظر و قضاوت قبل از کارشناسی نباید اتفاق بیفتد.

سرمست افزود: اگر مشکل و  موضوع بحرانی به وجود آمد، باید  نسبت به آن حساسیت داشت و مدیران باید از انعکاس خبرهای صحیح استقبال کنند.

وی  با اشاره به‌ضرورت پرهیز از کلی‌گویی در آمارهای ارائه‌شده و مستندسازی اقدامات و فعالیت‌های مرتبط با ویروس کرونا در استان گفت: باید در پردازش  این آمارها دقت لازم صورت بگیرد  و تمامی اقدامات و فعالیت‌ها مستندسازی شوند. 

۴۶


منتشر شده

در

قم

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *