پیش‌بینی ۲ میلیون دلار ارز برای کاروان المپیک توکیو

به گزارش خبرنگار مهر، تهیه ارز و تامین بودجه لازم برای آن یکی از دغدغه های همیشگی مدیران ورزش به خصوص در رابطه با رویدادهای بزرگی مانند المپیک است که کاروانی بزرگ از ایران در آنها حضور پیدا می کند.

برای المپیک توکیو که بزرگترین میدان ورزشی پیش روی ورزش ایران و جهان است هنوز ترکیب نهایی کاروان و اینکه چه تعداد ورزشکار و همراه عازم این بازی ها می‌شوند، نهایی نشده اما اینگونه پیش بینی شده که برای این کاروان حداقل ۲ میلیون دلار مورد نیاز است.

این پیش بینی با ارز هزینه شده برای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی برابری می کند. کاروان ایران سال گذشته با ۳۷۸ ورزشکار در بازی های آسیایی شرکت کرد، ارز هزینه شده برای آن کاروان هم ۲ میلیون دلار بود.

تا به امروز ورزش ایران ۲۹ سهمیه در رشته های تیمی و انفرادی بسکتبال (۱۲ سهمیه)، تیراندازی (۶ سهمیه)، کشتی فرنگی (۳ سهمیه)، کشتی آزاد (۲ سهمیه)، دوومیدانی (۲ سهمیه)، تکواندو (۲ سهمیه)، دوچرخه سواری (یک سهمیه)، تیروکمان (یک سهمیه) به دست آورده است. این تعداد سهمیه شامل ۲۵ سهمیه در بخش مردان و ۴ سهمیه در بخش بانوان است.

بر اساس پیش بینی های اولیه ای که در رابطه با رشته های مختلف و شرایط آنها برای کسب سهمیه انجام شده، کاروان ایران با ترکیبی گسترده تر از المپیک ریو در توکیو حاضر خواهد بود. ورزش ایران برای المپیک ریو ۶۳ سهمیه در ۱۴ رشته به دست آورد و در نهایت با ۶۲ ورزشکار در این رویداد حاضر شد.

سی و دومین دوره بازی های المپیک ۳ مردادماه سال آینده در توکیو آغاز شده و به مدت ۱۷ روز ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *