وسایل نقلیه موتوری دودزا از مهمترین عوامل آلودگی هوا در کاشان است

وسایل نقلیه موتوری دودزا از مهمترین عوامل آلودگی هوا در کاشان است
وسایل نقلیه موتوری دودزا از مهمترین عوامل آلودگی هوا در کاشان است

حسین خادمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تنها صنعت برگزیده کشوری استان اصفهان در زمینه حفظ محیط زیست در سال ۹۸ از صنایع شهرستان کاشان انتخاب شد، اظهار داشت: صنایع سبز به صنایعی گفته می‌شود که در فرآیند تولید خود روش‌های سازگار با محیط زیست را به کار می‌گیرند و یا محصولات سازگار با محیط زیست را تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست با ارزیابی صنایع و امتیاز دهی به آنها در هر سال صنایع سبز را معرفی می‌کند، ابراز داشت: با پایش های زیست محیطی کارشناسان پایش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان و با توجه به رصد فعالیت‌های زیست محیطی واحدهای صنعتی استان اصفهان و بررسی‌های به عمل آمده از ۶ صنعت سبز استان اصفهان در زمینه حفظ محیط زیست دو صنعت مربوط به شهرستان کاشان است.

رئیس اداره محیط زیست کاشان از وجود تنها صنعت برگزیده کشوری در حوزه صنایع سبز از شهرستان کاشان در استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: پایش آلاینده‌ها، ارتقای دانش نیروی کار، توسعه فضای سبز، استقرار دفتر ایمنی و بهداشت و محیط زیست از جمله معیارهای بررسی شده برای انتخاب صنایع سبز است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هوای کاشان در هشت ماهه انتهایی سال ۹۸ دارای پنج روز ناسالم برای عموم مردم بود، اضافه کرد: در همین مدت هوای کاشان در ۳۶ روز نیز برای اقشار حساس ناسالم بود.

خادمی با اشاره به اینکه از پنج روز هوای ناسالم برای عموم در کاشان سه روز آن در آذرماه بود، تاکید کرد: دو روز دیگر نیز در ماه‌های دی و بهمن وجود داشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه در ۱۸۵ روز نیز شهروندان کاشانی در این مدت هشت ماهه از هوای سالم بهره مند بودند، افزود: یکی از مهمترین عوامل آلودگی هوا در شهرها وسایل نقلیه موتوری دودزا و همچنین صنایع آلاینده در جوار شهرهاست.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *