نیات واقفان به سمت بخش درمان سوق یابد/ لزوم توجه به «جهش تولید»

نیات واقفان به سمت بخش درمان سوق یابد/ لزوم توجه به «جهش تولید»

نیات واقفان به سمت بخش درمان سوق یابد/ لزوم توجه به «جهش تولید»

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی جلالی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: وقف یکی از دستورات اقتصادی اسلام است که می‌تواند منجر به حل بسیاری از مشکلات شود و در جامعه کنونی نیز وقف را باید به سمتی ببریم که نیازهای فوری مردم جواب داده شود که در شرایط کنونی مسائل درمانی از جمله این وقف هاست.

وی گفت: تنها درمانگاه سرطان جنوب شرق در بیمارستان باهنر و در ساختمانی کوچک فعال است که در صورت وقف یک ساختمان می‌توانیم بسیاری از مشکلات در این زمینه را رفع کنیم.

وی ادامه داد: در سال قبل نخستین موقوفه به عنوان کمک به بلایای طبیعی در استان گلستان ثبت شد و در استان کرمان که حوادث طبیعی مختلفی رخ می‌دهد نیز نیاز به وقف در این حوزه است.

وی تصریح کرد: اوقاف همچنین با توجه به شرایط کرونا و سیل در ابتدای سال جاری اقداماتی در راستای کمک رسانی و همدلی با مردم و محرومان انجام داد و در ماه رمضان نیز برنامه‌های ویژه ای در دستور کار دارد.

حجت الاسلام جلالی بیان کرد: رزمایش ضیافت همدلی با توزیع ۶ هزار بسته معیشتی در این ایام در استان کرمان برگزار می‌شود که این رقم در کل کشور ۱۱۰ هزار بسته معیشتی و غذایی است.

وی بیان کرد: این بسته‌ها بین اقشار محروم و کم درآمد توزیع می‌شود و هزینه هر بسته ۲۵۰ هزار تومان است که در ایام ولادت امام حسن (ع) تا شهادت امام علی (ع) توزیع می‌شود.

وی همچنین از اجرای طرح ضیافت الهی در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: این طرح در سال جاری به دلیل کرونا به صورت متفاوت انجام می‌شود و امسال اعزام گروه‌های تبلیغی نداریم و تبلیغات در فضای مجازی انجام می‌شود که در قالب ادعیه، سخنرانی و برنامه‌های قرآنی انجام می‌شود.

حجت الاسلام جلالی افزود: توجه به شعائر ماه رمضان هم از اهمیت فوق العاده برخوردار است که در مناسبت‌های مختلف در ماه رمضان برنامه‌هایی اجرا می‌شود که به جشن ولادت امام حسن و طرح مادر در روز وفات حضرت خدیجه می‌توان اشاره کرد.

وی در خصوص اجرای سفره‌های افطاری نیز گفت: سعی شده با محوریت بقاع متبرکه یک وعده غذای گرم تهیه و در اختیار محرومان و اقشار کم درآمد قرار گیرد و در محله‌ها و بین مردم توزیع شود.

وی در خصوص متضرر شدن برخی از مستأجران نیز گفت: برخی از مستأجران از شیوع کرونا متضرر شده‌اند که اطلاعات جمع آوری و جهت تصمیم گیری به سازمان اوقاف ارسال شده و منتظر تصمیم گیری در این زمینه هستیم.

وی گفت: برای هر گونه تخفیف نیاز به اجازه نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف داریم.

وی همچنین از تولید ماسک در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: سعی کردیم بخشی از نیاز استان را به اقلام بهداشتی تأمین کنیم که شامل ۳۴ هزار و ۲۱۰ لیتر مواد ضدعفونی می‌شود.

وی در خصوص طرح‌های قرآنی گفت: امسال با توجه شرایط خاص کرونا تلاوت‌های سال گذشته هرروز پخش می‌شود همچنین دومین کار در بحث قرآن فراهم آوردن چهل و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بوده که مرحله مقدماتی امسال در ۵ منطقه استان اجرا می‌شود که ثبت نام از ۶ اردیبهشت تا ۱۶ خرداد است و در شهریورماه مسابقات استانی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان به شعار «جهش تولید» اشاره کرد و گفت: در این زمینه ستاد استانی تشکیل شد و در اولین کار از سرمایه‌گذاران دعوت شد، اوقاف مکان‌های بلااستفاده دارد که ظرفیت خوبی برای اشتغال هستند همچنین از دیگر برنامه‌ها ایجاد انرژی خورشیدی در ۲۰ بقعه متبرکه و پیگیری برای ایجاد ۲ جایگاه سوخت در سیرجان و زرند و راه‌اندازی پروژه تجاری و ورزشی در سیرجان و شهربابک است.


منتشر شده

در

کرمان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *