نکوداشت زنده‌یاد محسن رضایی در هفته کتاب

در این مراسم که به منظور بزرگداشت نام و یاد مرحوم رضایی با حضور جمعی از مدیران و اهالی فرهنگ و هنر برگزار می‌شود گوشه‌ای از زحمات این مدیر نواندیش که در عرصه‌ توسعه‌ فرهنگ،‌ تلاش کرده و خدمات ارزنده‌ای را به یادگار گذاشته است، یادآوری می‌شود.

زنده‌یاد محسن رضایی، سوابق مدیریتی و اجرایی متعددی در کارنامه‌ فرهنگی خود ثبت کرده است که از آن جمله می‌توان به مشاور معاون امور فرهنگی و معاونت پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی سومین دوره‌ی شورای شهر تهران، دبیر هشت دوره هفته‌ کتاب، دبیری ۲ دوره ستاد هفته‌ پژوهش کشور، عضویت در هیات موسسان و هیات امنا و هیات مدیره‌ دبیرخانه‌ «کتاب سال ولایت» و نیز عضویت در هیات امنا و هیات مدیره‌ دبیرخانه‌ «دین‌پژوهان کشور» اشاره کرد.
وی همچنین تالیف و تدوین ۱۱ عنوان کتاب و پنج تحقیق در زمینه‌ مسائل فرهنگی و اجتماعی را نیز در سوابق کاری خود دارد.

برگزاری نشست «مردم ایران چه می‌خوانند؟» در هفته‌ کتاب

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری شش نشست تخصصی در بیست و هفتمین دوره‌ هفته‌ کتاب خبر داد.

 محمد سلگی در تشریح این خبر گفت: بیست و ششم آبان همزمان با روز چهارم هفته‌ کتاب نشست «آینده صنعت نشر»، بیست و هفتم آبان نشست «تعامل کتابخانه‌ها با ناشران» و بیست و هشتم آبان همزمان با ششمین روز هفته‌ کتاب، نشست «نشر الکترونیک» برگزار می‌شود.

وی در ادامه‌ با تشریح برنامه‌های هفته کتاب افزود: «مردم چه می‌خوانند؟» عنوان نشست روز هفتم هفته‌ کتاب است که با استناد بر یافته‌های موج سوم پیمایش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران» برگزار می‌شود. در این نشست برای نخستین بار یافته‌های موج سوم پیمایش ملی کتاب و کتابخوانی اعلام خواهد شد.

محمد سلگی برگزاری نشست علمی «فرهنگ‌سازی و آموزش کتابخوانی در کودکان با ارائه‌ راهکارها» با حضور دکتر سجادیه و با مشارکت دانشکده‌ روانشناسی دانشگاه تهران را از دیگر برنامه‌های پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در بیست و هفتمین دوره‌ هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

بیست‌وهفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

۲۵۸۲۵۸


منتشر شده

در

اخبار فرهنگی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *