میزان تولید و ذخایر مواد ضدعفونی کننده و الکل در کشور کافی است

عباس تابش در سفر به قزوین از چند واحد تولید الکل، مواد و ژل های ضد عفونی کننده در شهر صنعتی البرز بازدید کرد و برای افزایش خط تولید و تأمین نیازهای داخلی تاکید کرد.

عباس تابش در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت تولید کالاهای بهداشتی و ضد عفونی کننده اظهار داشت: به هر حال پس از ورود ویروس کرونا به کشور تمامی اقدامات لازم برای پیشگیری و تأمین نیازها انجام شده تا از آُسیب ها کم کنیم.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کندگان و تولید کنندگان کشور تصریح کرد: وزارت صمت کاملاً بر اساس سیاست‌های کشوری و ستاد فرماندهی کرونا حرکت می‌کند و
مطابق ابلاغی که به وزارت شده موضوع تأمین اقلام بهداشتی و ضد عفونی و عرضه در شبکه توزیع را که توسط وزارت بهداشت تعریف می‌شود بر عهده دارد.

تابش تصریح کرد: در تمام واحدهای تولیدی الکل، ماسک، مواد شوینده، ضد عفونی کننده و دستکش یک بار مصرف بازرسین ما مستقر شده اند و به صورت تمام وقت وظیفه داریم از طریق وزارت بهداشت و قرارگاه کرونا و سازمان غذا و دارو اجازه خروج را به واحدهای تولیدی بدهند تا کالاها تحویل شبکه پخش شود و در حداقل زمان ممکن به دست مصرف کننده برسد.

تولید کارخانه‌ها سه شیفت شده است / ‬ماسک وارد می‌شود

وی گفت: در بزدید از واحدهای تولیدی در استان‌های البرز و تهران و قزوین خوشبختانه با درک شرایط موجود بیشتر واحدها به سمت تولید سه شیفت رفته اند تا نیازها تأمین شود.

تابش تصریح کرد: چون در تولید ماسک کمبود داریم لذا برای واردات این محصول اقدام شده و هماهنگ کرده ایم تا بسرعت وارد چرخه توزیع شود.

معاون وزیر صمت یادآور شد: البته برخی مواقع هم شاهد بودیم که کالاهایی دپو شده که به دلیل صدور دیرهنگام حواله از سوی وزارت بهداشت بوده که در این زمینه هماهنگی لازم صورت گرفته تا سریعاً حتی در واحدهای کوچک این تولیدات به سطح بازار برسد و مردم از این کالاها که با سختی تهیه می‌شود استفاده کنند.

تابش این دوران را گذرا دانست و اظهار داشت: از همه مردم درخواست می‌کنیم برای جلوگیری از التهاب جامعه فقط به اخبار رسمی توجه کنند و به چشم خود بیشتر از شبکه مجازی
اعتماد داشته باشند و پیشگیری را بر معالجه اولویت دهند و مراقب باشند تا همدیگر را آلوده نکنند.

وی اضافه کرد: در شرایطی که شبکه بهداشت و درمان کشور تلاش می‌کند از بحران عبور کنیم و استرس را کاهش دهد نباید با رفتارهای غلط به نگرانی بیشتر در جامعه دامن بزنیم و خدمات انجام شده را زیر سوال ببریم.

تجهیز خطوط تولید برای افزایش محصول

مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: در کشور به لحاظ تولید و ذخایر مواد ضد عفونی کننده و شوینده و الکل هیچ مشکلی نداریم اما در بخش ماسک نیازمند واردات هستیم البته هماهنگی‌های لازم انجام شده و در حدی که بازرگانان بتوانند وارد کنند مجوز صادر می‌شود و خرید تضمینی را متعهد شده ایم و قیمت را وزارت صمت اعلام می‌کند و سود وارد کننده هم محاسبه می‌شود لذا اعلام می‌کنیم هر کسی به عنوان بازرگان و تاجر امکان واردات دارد اقدام کند و ما مجوز می‌دهیم.

وی از تجهیز خطوط تولید برای افزایش میزان تولیدات و تغییر خط خبر داد و اظهارداشت: این کار بدون انتقال ارز انجام می‌شود و به سرعت مجوز می‌دهیم تا نیازها تأمین شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *