مردم تمامی آثار برجام را نمی دانند/افزایش ۱۰۰درصد تولیدآلومینیوم

مردم تمامی آثار برجام را نمی دانند/افزایش ۱۰۰درصد تولیدآلومینیوم

مردم تمامی آثار برجام را نمی دانند/افزایش ۱۰۰درصد تولیدآلومینیوم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح ۴ پروژه لی شهرستان لامرد که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: مردم ما همه آثار برجام را نمی‌دانند و خیلی مهم است بدانند در نفت و گاز و صنایع معدنی و در دیگر صنایع، چه تحولاتی برجام از سال ۹۴ ایجاد کرد که یکی از آن موارد همین صنایع آلومینیوم جنوب است که توافق برجام باعث شد که در پایان ۹۴ این پروژه بتواند فعال شود.

وی ادامه داد: مردم ما باید بدانند که این پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود پروژه یک میلیارد دلاری است یعنی یک میلیارد دلار در این پروژه هزینه شده و امروز فاز اول آن افتتاح می‌شود و امیدوارم به طور متناوب قدم‌های بعدی در این پروژه برداشته شود تا پایان سال ۹۹ بتوانیم به تولید کامل برسیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است که ما تولید آلومینیوم را صددرصد افزایش دادیم که ۷۲ درصد افزایش مربوط به همین واحد است که در واقع امروز فاز اول آن افتتاح شد.

وی تصریح کرد: این واحد صنعتی در یک زمان نسبتاً کوتاهی به تولید رسیده و این سرمشق بسیار خوبی است و البته در این روند، تلاش بخش خصوصی، شرکت قدیر، ایمیدرو، تلاش بانک‌ها و کنسرسیوم بانک‌ها بسیار مهم بوده است.

رئیس جمهور یادآور شد: در همین دولت در سال ۹۴ این پروژه کلنگ زنی شد و امروز بعد از ۴ سال افتتاح می‌شود نکته بسیار مهمی افزایش تولید و افتتاح کامل این پروژه است.

وی یادآور شد: رساندن ایران از جایگاه هیجدهم به جایگاه چهاردهم جهان در تولید آلومینیوم و جایگاه‌های دهم در تولید فولاد و پانزدهم در تولید مس، بسیار حائز اهمیت است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *