مراجعه ۵۰۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی آذربایجان‌غربی در یک ماه گذشته

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ارسلان شکری با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون جهت نظارت بر ایمنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین نزدیک به ۵ هزار دستگاه شامل کشنده،کامیون ، بارگیر ، کامیونت ، اتوبوس و مینی بوس به مراکز معاینه فنی و مکانیزه استان مراجعه کردند.

شکری افزود: از این تعداد مراجعه انواع وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی، ۴۳۲۴ خودرو از معاینه فنی قبول شده و ۴۸۳ خودرو رد شده اند .

وی در خصوص آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی و مکانیزه در فروردین ماه سال جاری افزود : انواع کشنده به تعداد ۵۱۴، انواع کامیون به تعداد ۴۳۴ و انواع بارگیر به تعداد ۱۵۰ به ترتیب جزو بیشترین آیتم های وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان بودند و ۳۹ دستگاه اتوبوس و ۴۶ دستگاه کامیونت و ۱۷ دستگاه مینی بوس نیز از دیگر وسایل نقلیه عمومی جاده ای بودند که به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی تاکید کرد : معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین بویژه اتوبوس و مینی بوس از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که با امنیت و آسایش مسافران و حفظ جان آنها ارتباط مستقیم دارد.

شکری یادآور شد: عمل نکردن صحیح سیستم ترمز بیشترین علت ردی معاینه فنی در کامیون ها و کشنده ها بوده و تست ظاهری اطراف بدنه و نور چراغ ها از دلایل دیگر عدم قبولی این وسایل نقلیه در معاینات فنی است.

این مقام مسئول در پایان از صاحبان شرکتهای حمل و نقل کالا و مسافر و رانندگان وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین خواست با جدیت تمام مسایل فنی و ایمنی را رعایت کنند و با کارشناسان فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند.

۴۸

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

آذربایجان غربی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *