مدیریت بهره وری پارک جنگلی ۳۷.۵ هکتاری قرچک به شهرداری محول شد

مدیریت بهره وری پارک جنگلی ۳۷.۵ هکتاری قرچک به شهرداری محول شد
مدیریت بهره وری پارک جنگلی ۳۷.۵ هکتاری قرچک به شهرداری محول شد

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر سپه وند صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران، از محول شدن مدیریت بهره وری پارک جنگلی ۳۷.۵ هکتاری قرچک به شهرداری این شهرستان خبر داد.

سپه وند افزود: این اقدام در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی و برون سپاری وظایف تصدی گری و در قالب ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع و بر اساس کتابچه طرح مصوب کمیته فنی منابع طبیعی استان تهران و انعقاد قرارداد انجام شده است.

وی بیان داشت: این پارک جنگلی که دست کاشت بوده با گونه‌های سوزنی برگ و پهن برگ از قبیل کاج، سرو، ارغوان، زبان گنجشک، نارون و افرا کشت شده و چشم انداز زیبایی را در حاشیه جاده تهران-ورامین ایجاد نموده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک گفت: با احاله این پارک جنگلی به شهرداری، برای مدت ده سال تمامی هزینه‌های مراقبت، نگهداری، آبیاری و حفظ و حراست آن بر عهده شهرداری قرچک خواهد بود.

سپه وند عنوا ن داشت: در راستای قانون جامع کاداستر، تمامی اسناد مالکیت تک برگ اراضی این پارک جنگلی به نام دولت صادر شده است.

گفتنی است این پارک جنگلی در ۱۵ کیلومتری جنوب پایتخت واقع شده و نقش بسزایی در سرانه فضای سبز شهرستان داشته و تفرجگاهی برای مردم منطقه محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *