فعالیت بیش از ۱۳ هزار راننده در حوزه کالا و مسافر در اردبیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، علی رحمتی از فعالیت ۱۳ هزار و ۸۰۰ راننده در حوزه کالا و مسافر استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه همه رانندگان استان اردبیل دارای کارت هوشمند هستند.

وی با اشاره به اینکه ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا و ۵۴ شرکت مسافری در استان در حال فعالیت است تصریح کرد: ۸ هزار و ۹۰۰ دستگاه ناوگان در حوزه کالا و مسافر در استان در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از صدور بیش از ۲ هزار کارت هوشمند برای اولین بار در بین رانندگان کالا و مسافر استان اردبیل در سال گذشته خبر داد و گفت: کارت هوشمند، کارتی با ضریب امنیتی بالا به شمار می‌رود که امکان ذخیره سازی اطلاعات و لحاظ کردن اطلاعات کارت با سایر سیستم‌های عملیاتی مانند امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده در کارت شناسایی را فراهم می‌کند.

رحمتی افزود: داشتن کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافر به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه به منظور صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و در راستای تحقق کامل اهداف دولت الکترونیک در دستگاه‌ها حذف فیزیک کارت هوشمند راننده و ناوگان در دستورکار قرار گرفته است افزود: از تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه کلیه اطلاعات رانندگان و فرآیند حمل ونقل بر اساس کد ملی راننده صورت خواهد گرفت وشماره هوشمند راننده حذف خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: از تاریخ مذکور چاپ فیزیک کارت هوشمند حذف و صرفاً رسید کارت هوشمند به رانندگان و ناوگان ارائه خواهد شد.

۴۸

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

اردبیل

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *