فعالیت‌های تبلیغی روحانیان خراسان شمالی در ماه رمضان

به گزارش خبرآنلاین ازخراسان شمالی ، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان که با موضوع ماه رمضان برگزار شد، اظهار کرد: در ماه رمضان استان از ظرفیت روحانیان و مبلغان دینی بومی استان استفاده می‌شود و اگر وضعیت کرونا به همین منوال باشد اعزام مبلغان از قم و مشهد به استان صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: همچنین روحانیانی که پیش از شیوع کرونا از قم و مشهد به استان آمده‌اند رصد و شناسایی شده‌اند و در صورتی که فعالیت‌های مناسبی داشته باشند به شبکه تبلیغی موجود در استان افزوده شده و از توان آنها بهره‌گیری می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: علاوه بر این آن دسته از روحانیانی هم که در شبکه‌های مجازی به‌درستی فعال باشند و کار درست ارائه بدهند برگه اعزام دریافت کرده و به مجموعه تبلیغی استان اضافه می‌شوند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی تصریح کرد: اگر فضای بهداشتی و ایمنی اجازه دهد با همکاری حوزه علمیه طلاب و روحانیانی که بومی شهرستان هستند بعد از اذان ظهر در روستاها حضور یافته و فعالیت تبلیغی خواهند داشت و افطار هم در همان روستا می‌مانند.

وی افزود: این روحانیان در روستاها باید با مردم تعامل دینی و فکری داشته باشند و نیازهای مذهبی و شرعی مردم را پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: با توجه به تعطیلی مدارس علمیه و سکونت طلاب در مناطق خود، مقرر شده طلاب پایه پنج و شش به بالا که توانایی گفتن مسائل شرعی و پاسخ‌گویی به احکام را دارند شناسایی شده و از ظرفیت آنها استفاده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین با تشریح فعالیت‌های تبلیغی روحانیان و مبلغان استان در ماه رمضان در شهرها و روستاهای خراسان شمالی، از هدایت بخشی از فعالیت‌های تبلیغی به فضای مجازی خبر داد.

۴۸

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

خراسان شمالی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *