فرهنگ اهدای عضو را یاد بگیریم و به فرزندانمان بیاموزیم

به گزارش خبرنگار مهر، این نشست با اجرای علیرضا بدیع در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران در حالی برگزار شد که شاعران و ترانه سرایانی همچون محمدعلی بهمنی، سعید دبیری، اسماعیل امینی، رضوان ابوترابی، سید احمد حسینی، صابر قدیمی، مهشاد عرب، یاحا کاشانی، حمیدرضا امیرافضلی، فوژان احمدی، ساجده جبارپور، حمید نصرالهی، داوود نادعلی، به شعرخوانی پرداختند.

این مراسم با سخنرانی آموزشی پیرامون اهدای عضو آغاز شد و در ادامه محمدعلی بهمنی پیش از شعرخوانی خود به سخنرانی کوتاهی درباره اهدای عضو پرداخت.

بهمنی گفت: موضوع اهدای عضو چیزی است که دیر متوجه آن می‌شویم و تا زنده هستیم به این فکر می‌کنیم که اعضای بدن ما چقدر در زمان حیات ما، به درد خودمان می‌خورند، نمی‌دانیم که این عضو های فعال وجودمان می‌توانند پس از ما هم به درد عزیزان دیگری بخورند و زندگی بخش خواهند بود، پس بی انصاف نباشیم و زندگی ببخشیم.

وی ادامه داد: ما از همان ابتدا باید فرهنگ اهدای عضو و نحوه انعکاس آن در جامعه را یاد بگیریم و به فرزندان خود نیز بیاموزیم.

این شاعر و ترانه سرا در حاشیه این نشست ضمن تجلیل از این حرکت انسانی اظهار کرد: عضویت در چنین محفل ادبی که برای انسانیت تلاش می‌کند باعث افتخار است.

در ادامه این نشست اسماعیل امینی رئیس کانون ادبی نفس از عباس سجادی رئیس فرهنگسرای نیاوران و امید صباغ نو به عنوان اعضای کانون ادبی نفس و به خاطر حمایت از برگزاری این نشست تقدیر کرد و درباره لزوم حمایت مسئولین از چنین فعالیت‌های انسانی گفت: فعالیت ما یک فعالیت ادبی و با اهداف انسانی است و مجموعه‌های فرهنگی می‌توانند با نگاه انسانی و با همراهی خود در فرهنگ سازی اهدای عضو سهیم باشند.

امینی افزود: کار ما کاری فرهنگی و بدون چشم داشت مالی است و نگاه ما یک نگاه انسانی است.

در بخش دیگری از این نشست، حمیدرضا امیرافضلی دبیر کانون ادبی نفس از برنامه‌های گسترده‌تر ادبی و هنری در زمینه‌ی اهدای عضو خبر داد و گفت: در نشست مشترک با دکتر کتایون نجفی زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان و دکتر امید قبادی نایب رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان درباره ی این برنامه‌ها صحبت شده و به زودی گام‌های عملی برای تصمیمات اتخاذ شده صورت می‌گیرد.

در ادامه این نشست سعید دبیری ترانه سرا و آهنگساز پیش از شعرخوانی خود ضمن تقدیر از کانون ادبی نفس گفت: این کانون نه مانند کانون‌های شعر است و نه مانند کانون‌های موسیقی، این کانون کانون عشق است که می‌خواهد به انسان‌ها زندگی ببخشد.

صابر قدیمی شاعر و طنزپرداز یکی دیگر از سخنرانان این نشست بود. صابر قدیمی یاد افشین یدالهی را به عنوان اولین دبیر کمیته ادبی انجمن اهدای عضو ایرانیان گرامی داشت و گفت: من و زنده یاد افشین یدالهی در ابتدای این راه با انجمن همکاری داشتیم و خوشحالم که بعد از درگذشت دکتر یدالهی، دوستان در کمیته ادبی با تأسیس کانون ادبی نفس این مسیر را به خوبی ادامه دادند.

این مراسم با شعرخوانی شاعران و ترانه سرایان ادامه پیدا کرد و در پایان هنرمندان به کارت اهدای عضو از غرفه صدور آنی که در محل نشست دریافت کردند.

نشست‌های کانون ادبی نفس با حمایت انجمن اهدای عضو ایرانیان و با تلاش اسماعیل امینی، چیستا یثربی، روزبه بمانی، حمیدرضا امیرافضلی، مژده لواسانی، علیرضا بدیع و عمران میری به صورت ماهانه و در شهر تهران برگزار می‌شود.


منتشر شده

در

ادبیات و اندیشه

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *