عمر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به پایان رسید؟

اعتمادآنلاین| احمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره نبود محمدرضا عارف در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان گفت: گروه منتخب برای گزینش افراد حقیقی نهاد اجماع ساز یک‌سری اسامی از احزاب اصلاح طلب خواسته بودند و تا آنجا که من خبر دارم اسامیِ افرادی نظیر عارف را هم درج کرده بودند، اما یکی از شرط‌ های مهم برای حضور در این نهاد این بود که افراد منتخب در معرض نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نباشند و به همین دلیل نامزد‌های بالقوه را دعوت نکردند و این موضوع فقط منحصر به عارف هم نبوده، بلکه افرادی مثل محسن هاشمی، مسعود پزشکیان، رهامی و… هم این شرایط را دارند.

 

او ادامه داد: علاوه بر این؛ در این جمع افرادی انتخاب شدند تا وقت کافی داشته باشند و فعالیت‌های مستمری را انجام دهند و بسیاری از این افراد هم تمایل داشتند تا در کنار این نهاد اجماع ساز کمک‌های مشورتی دهند.

 

شریف در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب نشدن عارف به این معنا است که حذف محمدرضا عارف در راه است؟ گفت: عارف یکی از شخصیت‌های بزرگ جریان اصلاحات است و من بعید می‌دانم فردی وجود داشته باشد که در پی حذف او از این جریان باشد و چنین موضوعی اصلا مطرح نیست، زیرا شخصیت عارف متعلق به این جریان و یکی از سرمایه‌های اصلی این جریان است. در آن کمیته ۹ نفره هم ۴ نفر از سوی سید محمد خاتمی انتخاب شدند و آن ۵ نفر هم گزینش خود احزاب بوده اند؛ حال اینکه او از این موضوع گله دارد یا خیر را نمی‌دانم. اما بعید می‌دانم که علت خاصی برای گله مندی و ناراحتی وجود داشته باشد.

 

 عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره سرانجام شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هم بیان کرد: طبق تصمیم صورت گرفته مقرر شد پس از تشکیل نهاد اجماع ساز و اطلاع رسانی به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با توجه به محدودیت عضویت احزاب منحصرا در یک جبهه سیاسی؛ به فعالیت شورای هماهنگی و شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان خاتمه داده شود, البته بدنه اصلی این نهاد همان احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خواهد بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

 

 

اخبار اقتصادی

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *