طرز تهیه ترشک انار؛ ملس و خوشمزه

طرز تهیه ترشک انار؛ ملس و خوشمزه

 

مجله افق‌کوروش: ترشک انار از جمله تنقلات پاییزی و زمستانی است که در اغلب شهر‌های ایران یکی از شب چره‌های شب یلدا هم محسوب می‌شود. ترشک هفت میوه، ترشک آلبالو، ترشک زردآلو و ترشک انار از جمله محبوب‌ترین انوع ترشک بازاری و خانگی هستند. اگر انار خریدید و ترش بود و نمی‌دانستید چطور آن را میل کنید حتما دست به کار شوید و به راحتی ترشک انار درست کنید که خواص فراوانی هم برای بدن دارد. طرز تهیه ترشک انار خانگی به سبک بازاری را در این مطلب بخوانید.

طرز تهیه ترشک انار خانگی ملس و خوشمزه

مواد لازم

  • انار ترش و ملس و قرمز: ۱ کیلوگرم
  • نبات: ۱ تکه
  • گلپر: ۱ قاشق چایخوری
  • رب انار: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای درست کردن ترشک خانگی انار ابتدا باید انار‌ها را دون کنید. سپس دانه‌های انار با با گوشتکوب دستی یا برقی کمی له کنید تا آب انار بیرون بیاید. حالا یک تکه نبات ساده یا زعفرانی به انار‌ها اضافه کنید (سردی انار را می‌گیرد) و روی شعله ملایم گاز بگذارید تا آب انار شروع به جوشیدن کند و غلیظ شود. شعله باید ملایم باشد تا کیفیت ترشک بالا باشد.

در انتها وقتی ترشک به غلظت دلخواه رسید رب انار (رنگ ترشک را بهتر می‌کند) و گلپر را هم اضافه کنید و هم بزنید. ترشک انار را از حرارت که افتاد میل کنید. طرز تهیه ترشک یا به قول خودشان انار دونه مازندران که یکی از تنقلات محبوب شب یلدا در این استان است هم به همین ترتیب است. برای درست کردن انواع ترشک آلبالو، زردآلو، هفت میوه و … هم به همین ترتیب عمل کنید.

هم‌چنین ترشک انار یکی از تنقلات سالم و مقوی برای بدن است و خواص زیادی برای سلامت دارد. نوش جان!

 

آشپزی | غذای ایرانی |


منتشر شده

در

آشپزی, غذای ایرانی

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *