طرح منبر مجازی در مرند اجرا می شود

طرح منبر مجازی در مرند اجرا می شود
طرح منبر مجازی در مرند اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر دفتر امام جمعه مرند، عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران ابراز داشت: گروه طلاب جهادی شهرستان مرند، شامل ۹ نفر اصلی از روحانیون و معممین هستند که در نهادهای مختلف فعالیت دارند.

حجت الاسلام حبیب کریمی افزود: حجج اسلام والمسلمین مجید ترابی، پورتقی، صمدی، اختیاری، فرازی، رجایی، مهدی ترابی، رسول باقری و کریمی عضو اصلی گروه طلاب جهادی شهرستان مرند هستند که از دی ماه امسال راه اندازی شد.

وی تاکید کرد: این تهدید به یک فرصت همدلی و همیاری تبدیل شد تا مردم در کنار یکدیگر به مقابله با کرونا بپردازند.

مدیر دفتر امام جمعه مرند، اظهار داشت: اولین فعالیت گروه طلاب جهادی شهرستان مرند، تولید بیش از ۱۰۰ هزار عدد ماسک بود.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: ماسک‌های تولید شده در بین دهها روستا و محلات شهر مرند توزیع شد.

مدیر دفتر امام جمعه مرند خاطرنشان کرد: اولین برنامه مهم این گروه جهادی، راه اندازی «حجله مهربانی» است تا یاد و نام افرادی که به خاطر کرونا از دنیا رفته اند، گرامی داشته شده و مردم از احسان آنها بهره مند شوند.

وی عنوان کرد: احسان و مبالغ جمع آوری شده به صورت بسته‌های غذایی در بین خانواده‌های نیازمندان توزیع می‌شود که اولین بسته‌های غذایی در نیمه شعبان امسال توزیع شد.

اجرای طرح مجازی در ماه رمضان

حجت الاسلام کریمی در ادامه از اجرای طرح «منبر مجازی» در مرند خبر داد و ابراز داشت: در قالب این طرح، بعد از نماز ظهر و عصر، فیلم احکام دو دقیقه‌ای در فضای مجازی پخش می‌شود، همچنین سلسله مباحثی بعد از افطار تولید محتوا خواهد شد، روحانیونی هم که اعلام آمادگی کرده اند به صورت تک جلسه، فیلم سخنرانی آنان ضبط شده است.

مدیر دفتر امام جمعه مرند افزود: این برنامه‌ها همراه با مسابقه روزانه خواهد بود که جوایز ارزنده‌ای به برندگان هر روز برای ۵ نفر اهدا خواهد شد.

وی از راه اندازی صفحات این طرح در شبکه‌های مجازی خبر داد و گفت: بعد از عید فطر نیز از همکاری رسانه‌ها تقدیر خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی در ادامه گفت: همایش مجازی امام صادق (ع) نیز چندی پیش در شهرستان مرند برگزار شد که با حضور بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از استان‌های مختلف اجرا شد.

مدیر دفتر امام جمعه مرند تصریح کرد: اولین شهری که طلاب آن وارد غسل و کفن فوتی‌ها کرونا شدند، طلاب شهرستان مرند بودند.

وی اظهار داشت: ستاد مردمی مبارزه با کرونا نیز برای اولین بار در سطح کشور در شهرستان مرند تشکیل شد، اولین شهری که از مسجد به عنوان پایگاه سلامت استفاده کرد، مسجد اسماعیل خان مرند بود.

حجت الاسلام مجید ترابی مسئول گروه طلاب جهادی شهرستان مرند نیز گفت: افرادی که فوت می‌کنند چند نفر به نمایندگی از گروه جهادی طلاب، برای عرض تسلیت در منازل ایشان حضور پیدا می‌کنند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *