شیوع و مرگ و میر بر اثر کرونا در فارس پایین تر از متوسط کشور

شیوع و مرگ و میر بر اثر کرونا در فارس پایین تر از متوسط کشور
شیوع و مرگ و میر بر اثر کرونا در فارس پایین تر از متوسط کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در جلسه مشترک ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به تشریح اقدامات انجام شده استان فارس در خصوص مدیریت بیماری کرونا پرداخت و گفت: این اقدامات در استان فارس در چند مرحله پیش بینی، پیشگیری، درمان و توجه به پسا کرونا انجام شده و همچنان نیز ادامه دارد.

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور چین دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز مأموریت یافت تحقیقات لازم را انجام داده و آمادگی مورد نیاز را کسب کند.

استاندار فارس بیان کرد: با آغاز شیوع کرونا در کشور، استان فارس با همدلی و همگرایی در سطوح مختلف به مدیریت این بیماری پرداخت.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد: روند کلی بروز موارد بیماری در استان با شیب ملایم‌تر از متوسط کشور در حال افزایش است، عنوان کرد: به این معنا که در استان فارس ۵۵ نفر در ۱۰۰ هزار نفر ابتلاء رخ داده و در سطح کشور ۱۰۲ نفر در ۱۰۰ هزار نفر که نشان می‌دهد روند شیوع بیماری در فارس تقریباً ۵۰ درصد متوسط کشوری است.
موضوع دیگری که دکتر رحیمی به آن اشاره کرد روند کلی میزان مرگ و میر بیماری در استان فارس بود که تقریباً در طی دو ماه گذشته حدود ۴۲ درصد پایین‌تر از متوسط کشور بوده است.

وی همچنین از افزایش آزمایش پی.سی‌.ار از ۱۵۰ آزمایش به ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ و گاه ۱۷۰۰ آزمایش خبر داد و گفت در این زمینه شاهد افزایش ۸ تا ۱۰ برابری بوده‌ایم.

استاندار فارس اظهار کرد: با وجود این روند موارد مثبت بیماری تقریباً ثابت مانده است؛ بنابراین درصد مثبت شدن از حدود ۱۵ درصد به ۷ درصد رسیده است این به معنی آلودگی کمتر و همچنین افزایش آزمایش در گروه‌های مختلف شامل همه افراد علامت دار همه افراد در تماس نزدیک، کارکنان بهداشت و درمان، افراد ساکن در اپیدمی‌های محلی، افراد دارای بیماری‌های مزمن و پرخطر و در تماس با بیمار کرونایی و برخی افراد جامعه است.

نماینده عالی دولت همچنین با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از تخت‌های بستری و ۵۵ درصد از تخت‌های icu در استان اشغال شده است ، از آمادگی استان برای تغییر شرایط احتمالی و در حالت آماده برای خدمت قرار گرفتن تخت‌های بیمارستانی خبر داد.

دکتر رحیمی از انجام اقداماتی همچون کمک‌های دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی، اجرای طرح همدلی و مساوات، ایجاد و تغییر خط تولید ۱۴ واحد و کارخانه تولید مواد ضد عفونی و شوینده، افزایش تعداد ماسک تولیدی از ۵ هزار به ۲۰۰ هزار ماسک در روز، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، راه اندازی پورتال جامع کسب و کارهای اینترنتی، در استان سخن گفت و این ی تاکید کرد: مرحله اول غربالگری به طور کامل در استان فارس انجام شده و مرحله دوم نیز ۷۶ درصد از جمعیت استان را تحت پوشش قرار داده است.

استاندار فارس همچنین از وزیر کشور خواست در اعطای اعتبارات مربوط به مدیریت کرونا استان فارس بر اساس وسعت و پراکنش و اهمیت و جمعیت مورد توجه قرار گیرد نه بر اساس تعداد مبتلایان.

دکتر رحیمی در بخش دیگری درخواست‌های خود، عنوان کرد: حتی المقدور الکل تولیدی در فارس در اختیار کارخانه‌های تولید مواد ضد عفونی کننده این استان قرار گیرد.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه بیمارستان‌های خصوصی و خیریه یکی از حلقه‌های اقتصادی استان فارس هستند از آسیب دیدن این بیمارستان‌ها در اثر شیوع کرونا خبر داد و خواهان تخصیص اعتبار و حمایت‌ها و تسهیلات برای این مراکز و پرسنل آنها شد.

افزایش تعداد رسته‌های شغلی و کسب و کارهایی که از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند با هدف برخورداری از حمایت‌های دولتی، امهال تسهیلات و بخشودگی جرائم‌بانکی، عدم افزایش مالیاتی اشخاص حقیقی صاحبان مشاغل در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، تخصیص اعتبارات اشتغال زایی برای حفظ و توسعه فرصت‌های موجود و اعطای تسهیلات کم بهره به ۱۳۰۰ باشگاه ورزشی زیان دیده از کرونا و تهاتر بدهی‌های مالیاتی با ارزش افزوده مالکان با باشگاه دارها از دیگر درخواست‌هایی بود که استاندار فارس در این جلسه مطرح کرد.

معاون وزیر بهداشت نیز در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده در استان فارس در حوزه مدیریت بیماری کرونا این اقدامات را درخشان توصیف کرد و گفت: موفقیت در غربالگری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی عامل اصلی جایگاه کنونی فارس است و میزان کم مرگ و میر ناشی از کرونا تأیید کنند این موفقیت است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *