شهروندان سیستان وبلوچستان همچنان فاصله‌گذاری اجتماعی رارعایت کنند

 

شهروندان سیستان وبلوچستان همچنان فاصله‌گذاری اجتماعی رارعایت کنند

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی زینی‌وند در دهمین نشست شورای اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هرچند می‌دانیم مردم برای رعایت موارد بهداشتی و سلامت خود و خانواده‌هایشان و با رعایت برخی محدودیت‌ها، روزهای سختی را می‌گذرانند اما برای ادامه وضعیت و تا رسیدن به شرایط مطلوب جامعه همچنان از آنان می‌خواهیم تا بیشتر اوقات خود را در خانه بمانند و از حضور در تجمعات خودداری کنند و طرح فاصله گذاری اجتماعی را به فراموشی نسپارند.

وی با اشاره به اهمیت رصد اخبار فضای مجازی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه رسانه‌های معاند نظام با نشر اخبار کذب به دنبال تشویش اذهان عمومی و ایجاد فاصله بین مردم و نظام هستند باید اطلاع رسانی از واقعیت‌های این بیماری به افکار عمومی به درستی مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم همواره پشتیبان نظام بوده و هستند، گفت: شیوع ویروس کرونا و چگونگی برخورد مردم کشورهای مختلف با پیامدهای آن با نحوه برخورد مردم ایران اسلامی متفاوت بود گزارش‌ها و کلیپ‌هایی که از این نوع رفتارها در فضای مجازی از کشورهای اروپایی و آمریکایی منتشر شده، نمایانگر این قضیه است.

زینی‌وند با بیان اینکه کرونا فرهنگ غنی ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید افزود: در غرب و آمریکا در زمان شیوع کرونا شاهد بروز رفتار وحشی گرایانه این کشورها در هجوم به فروشگاه‌ها و غارت کالا بودیم اما در ایران با فعالیت جهادی خیران، نهادهای دولتی و انقلابی شاهد توزیع اقلام بهداشتی و غذایی در بین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر بوده و هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این استان از نظر کیفیت محتوای تولیدی در زمینه ویروس کرونا با فعالیت مطلوب رسانه‌ها مورد تقدیر کشوری قرار گرفته است.

حسین مسگرانی افزود: رسانه‌های استان در مدت شیوع ویروس کرونا با تمام محدودیت‌ها خوب درخشیدند و با انتشار بیش از یکهزار خبر و گزارش، عکس، اینفو و موشن گرافی و غیره اطلاع رسانی شفاف و درستی به مردم انجام دادند.

وی ادامه داد: با ایجاد شبکه پخش برنامه‌های فرهنگی و هنری در فضای مجازی اقدامات بسیار خوبی در زمینه اطلاع رسانی و آموزشی انجام گرفت و این روند همچنان ادامه دارد.

مسگرانی گفت: با تلاش بسیار خوب رسانه‌ها و پرسشگری انجام شده اخبار کذب تقریباً از بین رفت که در این زمینه از رسانه‌های رسمی و غیررسمی استان قدردانی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: اهالی رسانه باید در زمینه فرهنگ سازی برای ایجاد رفتارهای درست منطبق با مسائل بهداشتی بیش از پیش تلاش کنند.


منتشر شده

در

سیستان و بلوچستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *