شبکه شاد محیطی مناسب و امن برای آموزش مجازی دانش آموزان است

شبکه شاد محیطی مناسب و امن برای آموزش مجازی دانش آموزان است
شبکه شاد محیطی مناسب و امن برای آموزش مجازی دانش آموزان است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان رشید قربانی در نشست مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر برنامه ریزی و هماهنگی لازم در سطح استان برای بهره برداری کامل و ورود مدیران مدارس، معلمان و دانش آموزان در شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) تاکید کرد.

وی شبکه شاد را اقدامی وسیع و محیطی مناسب و امن برای آموزش مجازی دانست و با بیان اینکه در اجرای این فرآیند و برای دسترسی دانش آموزان به محیط شبکه باید مشکلات و موانع بر طرف و اطلاع رسانی‌های لازم صورت گیرد، اظهار کرد: ضرورت دارد با انجام امور تبلیغی و آگاهی بخشی، دانش آموزان و اولیای گرامی با محیط کار و فضای شبکه آشنا شوند.

قربانی بهره برداری از این شبکه را مستلزم همکاری و همراهی کلیه دست اندرکاران در رده‌های مختلف از جمله مدیران مدارس، معلمان، دانش آموزان، اولیای گرامی و عوامل اجرایی و آموزشی مدارس عنوان کرد و گفت: با ورود عوامل مدرسه و دانش آموزان و تشکیل کلاس‌های درس، فعالیت شبکه از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی با تشکر از زحمات، اهتمام و ابتکارات معلمان توانمند استان در تداوم جریان آموزش با بهره گیری از فضای مجازی و تعامل با دانش آموزان، گفت: با راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموز (شاد)، مبنای فعالیت مدارس، مدیران، معلمان و دانش آموزان این شبکه می‌باشد و تلاش و زحمات معلمان در بستر امن شاد، منظم و برابر برنامه مدارس قابل رصد بوده و میزان فعالیت را برای سال تحصیلی تعیین و مشخص می‌کند و بر اساس آن می‌توان تصمیم گیری در خصوص میزان و مدت استمرار کلاس‌های فیزیکی در هر مدرسه را در آینده پیش بینی کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان بر تشکیل تیم‌های نظارتی به منظور همکاری برای پیگیری فعالیت‌های مدارس در راه اندازی و اجرای شبکه شاد تاکید کرد و گفت: با تعیین ناظر برای هر مدرسه و کمک فنی به عوامل مدارس، تلاش شود تا در اسرع وقت دانش آموزان در شبکه وارد شوند.

وی اجرایی شدن این مهم را نیازمند جدیت، پیگیری و رصد روزانه وضعیت ورود مدارس، مدیران، دانش آموزان و معلمان دانست و گفت: با عنایت به اینکه ورود مدارس دوره ابتدایی از هفته قبل آغاز شده است، الان علاوه بر تکمیل این دوره، باید برای حضور مدارس متوسطه، ورود مدیران مدارس، معلمان و دانش آموزان و تشکیل کلاس، اقدامات لازم صورت گیرد.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در این ایام و برای استقرار شبکه شاد حضور مدیر، عوامل اجرایی و آموزشی و معلمان در مدارس به منظور راه اندازی شبکه، ورود معلمان و دانش آموزان ضروری است، با اشاره به حساسیت موضوع، گفت: باید با تقسیم وظایف و انجام اقدامات توجیهی برای اولیای محترم و دانش آموزان، این فرآیند نهایی و عملیاتی شود.

وی از شناسایی و تقدیر از مدیران و معلمان فعال و مؤثر در شبکه شاد به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم خبر داد و گفت: به مناسبت هفته معلم از افراد مؤثر در آموزش مجازی دانش آموزان و اجرای شبکه شاد تقدیر می‌شود که در همین راستا از سوی ستاد بزرگداشت مقام معلم استان، ابلاغیه به شهرستانها ارسال شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در پایان با بیان اینکه از هفته آینده کلاس‌های درس در بستر شبکه شاد آغاز می‌شود، از شهرستانها و مناطق خواست مشکلات پیش روی اجرای این برنامه را از طریق مراجع ذیربط پیگیری نمایند تا بستر کار برای فعالیت فراهم شود.


منتشر شده

در

کردستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *