رشد ۸۰درصدی صدور پروانه و گواهی تحقیق و توسعه در استان سمنان

رشد ۸۰درصدی صدور پروانه و گواهی تحقیق و توسعه در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان  ، مهدی میرکو با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته ، تعداد ۱۵ فقره پروانه و ۳۲ فقره گواهی تحقیق وتوسعه ( R&D) در استان صادر گردیده که در مقایسه بامدت مشابه در سال ۱۳۹۷ از رشد ۸۰ درصدی برخوردار می باشد.

وی تصریح کرد: گواهی تحقیق و توسعه برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی هستند قابلیت صدور دارد و در صورت احراز شرایط لازم در متوسط زمانی دو روز کاری انجام می‌شود و کلیه دارندگان گواهی تحقیق و توسعه می‌توانند پس از گذشت یک سال برای تبدیل گواهی خود به پروانه اقدام کنند.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: در طول۱۲ ماهه سال ۱۳۹۸ ،تعداد ۱۶ فقره جواز ، پروانه و تمدید پروانه فنی و مهندسی صادر گردیده که مشتمل بر تعداد ۸ جواز فنی و مهندسی و همچنین تعداد ۶ پروانه فنی و مهندسی و تعداد ۲ تمدیدپروانه می باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ ، ۷۰درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مجوز های فنی و مهندسی برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای ایده های نو و خلاقانه در زمینه های علمی و تخصصی بوده قابلیت صدور دارد که فرآیند آن به بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه ملی بهین یاب (behinyab.ir) انجام می گردد و در صورت احراز شرایط لازم در متوسط ۲ روز کاری صادر می گردد . همچنین کلیه دارندگان جواز فنی و مهندسی می توانند پس از گذشت یک سال جهت تبدیل جواز خود به پروانه فنی و مهندسی اقدام نمایند .

میرکو اظهار داشت: اداره آموزش سازمان صمت استان در راستای ارتقاء تخصص و افزایش کیفیت محصولات شرکتهای تولیدی آماده صدور گواهی و پروانه تحقیق وتوسعه در اسرع وقت میباشد تا انشاالله بزودی با تجهیز واحدهای تولیدی استان به واحدهای تحقیق وتوسعه شاهد پیشرفت وتعالی استان سمنان باشیم.

۴۶


منتشر شده

در

سمنان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *