دستگیری عاملان آتش‌سوزی کاخ چهلستون سرهنگ‌آباد در اردستان

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، ۱۳ فروردین سال گذشته  همزمان با روز طبیعت بود که خبر  آتش سوزی در کاخ  چهلستون معروف به سرهنگ آباد در اردستان دوست داران میراث فرهنگی را متاثر کرد.

بنا به گفته فریدون  الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان بخشی از ایوان چوبی این اثر تاریخی که در سال  ۹۶  مرمت شده بود، طعمه حریق شد اما با سرعت عمل یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان اردستان و آتش نشانی شهر زواره، خوشبختانه از سرایت آتش به مجموعه اصلی بنا جلوگیری به عمل آمد.

وی تاکید کرده بود که اگر چه این مجموعه دارای مالک خصوصی است، با توجه به ثبت ملی این اثر و منحصر به فرد بودن آن با تمام توان پیگیر این تعرض خواهیم بود و مسببین این عمل غیر فرهنگی تحویل قانون خواهند شد.

از سال گذشته تعقیب متهمان با همکاری نیروی انتظامی آغاز شد و حتی افرادی  مورد بازجویی قرار گرفتند اما کسی به این جرم اعتراف نکرده بود.

بنا بر اعلام پلیس اصفهان اکنون عاملان اصلی این آتش سوزی که ۵ نفر هستند پس از یک سال دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان در این ارتباط اظهار داشت : پس از آتش سوزی کاخ  چهلستون  سرهنگ آباد بخش  زواره  به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان  اردستان قرار گرفت.

آتش سوزی کاخ چهلستون اردستان عمدی بود

سرهنگ غلامرضا هاشمی زاده با اشاره به اینکه این کاخ از بناهای تاریخی دوران ناصرالدین شاه قاجار و متعلق به سهام السلطنه بوده بیان داشت: در بررسی های کارشناسانه مشخص شد این آتش سوزی عمدی بوده که پلیس آگاهی و ماموران انتظامی وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: سرانجام پس از یک سال تحقیق و اقدامات تخصصی ۵ نفر از افرادی که این بنای تاریخی را به آتش کشیده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان در پایان تاکید کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

اصفهان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *