خیزش گرد و خاک، کیفیت هوای چهارمحال و بختیاری را کاهش می‌دهد

خیزش گرد و خاک، کیفیت هوای چهارمحال و بختیاری را کاهش می‌دهد
خیزش گرد و خاک، کیفیت هوای چهارمحال و بختیاری را کاهش می‌دهد

مهرداد قطره سامانی افزود: برای روزهای چهارشنبه تا روز جمعه علاوه ‌بر خیزش گرد و خاک محلی، بارش‌های رگباری و وقوع رعد و برق در برخی مناطق استان نیز دور از انتظار نیست.
وی همچنین از پایداری دمای هوای استان تا روز جمعه خبر داد و گفت: دمای شهرکرد صبح روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت ۲ درجه بالای صفر گزارش شد، که پیش‌بینی می‌شود وضعیت دمایی در استان تا پایان هفته تغییر محسوسی نداشته باشد.
قطره سامانی، از کاهش ۱۰ درصدی بارش‌های این استان در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه خبر داد و گفت: این موضوع سبب شده تا چهارمحال و بختیاری در ردیف خشک‌ترین استان کشور جای گیرد.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد:همچنین بارش‌های سال آبی جاری استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۴۰ درصدی دارد و این موضوع تامین آب در فصل تابستان را با نگرانی‌هایی همراه کرده است.
قطره سامانی، با بیان اینکه ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ در میانگین بلندمدت ۲ سانتی‌متر بوده است، افزود: این در حالی است که ارتفاع برف این ایستگاه در حال حاضر صفر سانتی‌متر گزارش شده که در ناگوار شدن وضعیت منابع آب زیرزمینی استان نیز بی‎شک تاثیرگذار است.
گفتنی است،، چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

۴۸

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *