خودروسازان وقت می‌خرند تا سود بیشتری کسب کنند

خودروسازان وقت می‌خرند تا سود بیشتری کسب کنند

بهزاد اشجعی دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از مهلت خواهی مجدد خودروسازان برای تعویق ارتقای کیفیت آلایندگی خودروها به استاندارد یورو ۵ خبر داد.

وی با اشاره به نامه‌نگاری های چندین باره خودروسازان و وزیر صمت برای مهلت خواهی مجدد و تعویق ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی به استاندارد یورو ۵، اظهار داشت: خودرو سازان ۷ سال است برای ارتقای کیفیت خود زمان خریده‌اند.
دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در سال ۹۲ خودروسازان به ارتقای کیفیت خودروها بر مبنای استاندارد یورو ۴ اقدام کرده‌اند، یادآور شد: بر طبق قانون ارتقای کیفیت به استاندارد یورو ۵ باید در سال ۹۴ اتفاق می‌افتاد و در این مدت ۵ سال دائماً بهانه تراشی می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح مشکلاتی از قبیل کیفیت پایین سوخت تولیدی، تحریم و قیمت کاتالیست بهانه‌های خودروسازان بوده که از سوی کارشناسان و نهادهای مسئول بارها نقد شده است، گفت: محیط زیست به طور کامل مطمئن شده که خودروسازان فقط می‌خواهند وقت بخرند تا با تولید خودروهای با استاندارد پایین‌تر سود بیشتری ببرند.

اشجعی با اشاره به اینکه محیط زیست در خصوص مهلت‌خواهی مجدد خودروسازان به مدت ۳ ماه دیگر مخالفت خود را اعلام کرده است، اظهار داشت: وقتی از ۳ ماه صحبت می‌کنند یعنی می‌خواهند یکسال دیگر هم ارتقا را به تعویق بیاندازند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *