حضور تیم های امدادی بسیجی در مناطق زلزله زده

مینو اصلانی رئیس جامعه بسیج زنان کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات بسیج برای کمک رسانی به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای وقوع حادثه، نیروها و بانوان بسیجی استان به منظور امدادرسانی و کمک به هموطنان در منطقه حضور یافتند.

اصلانی افزود: پایگاه های بسیج نیز به جمع آوری کمک های مردمی، توزیع اقلام اولیه اضطراری از جمله چادر و وسایل مورد نیاز بانوان  پرداختند.

وی با بیان اینکه به دلیل سرمای هوا اغلب خانواده ها در کانکس اسکان یافتند، اظهار داشت: با توجه به برودت هوای منطقه،  امکان اسکان مردم در چادر نیست به همین دلیل از سوی سپاه استان کانکس هایی برای اسکان خانواده ها در نظر گرفته شده است.

رئیس جامعه بسیج زنان کشور از اسکان اضطراری هموطنان زلزله زده در مساجد خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تخریب شمار زیادی از خانه های روستایی و نیاز خانواده ها به اسکان، تمامی مساجد و حسینیه های منطقه نیز شرایط را برای اسکان هموطنان فراهم کردند.

اصلانی اظهار داشت: در حال حاضر در حال تکمیل لیست اقلام مورد نیاز زلزله زدگان هستیم و تا چندین روز آینده کالای اولیه به آذربایجان ارسال خواهد شد. تاکنون نیروهای بسیجی استان در حال امدادرسانی به زلزله زدگان هستند و در صورت نیاز نیز از تهران و دیگر استان ها نیروی کمکی اعزام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت روانی از زلزله زدگان نیز خاطرنشان کرد: بسیج زنان پیش تر دوره های آموزش حمایت های امدادی و روانی در مواقع بحران را برای بسیجیان برگزار کرده بود؛ پس از وقوع این حادثه نیز تیم مشاوران و حمایت گران بسیجی به منظور حمایت روانی از آسیب دیدگان زلزله به ویژه کودکان، در منطقه حضور یافته اند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *