جهش تولید با نیروی جوانی

جهش تولید با نیروی جوانی
جهش تولید با نیروی جوانی

اخیرا در کشور ما گویا معاون امور جوانان وزارت ورزش، از افزایش بازه سن جوانی ۱۸ به ۳۵ خبر داد. در بعضی از تشکل ها ۴۰ سال و یا ۴۵ سال از آن نام برده اند و برخی ۵۰ سالگی را نیز دوره جوانی می دانند. بله، سن فقط یک عدد است و شادابی و نشاط است که معیار خوبی برای این موضوع سنجیده می شود.
اما برای این که بخواهیم دریابیم که کدام نسل بیشترین بازه و انرژی و پتانسیل برای انجام امور دارد و می تواند به عنوان قوه پیش ران در یک جامعه در نظر گرفته شود،باید سراغ کسی برویم که این دو سن را تجربه کرده است یعنی از سن جوانی گذر کرده و به سن میانسالی و یا کهنسالی رسیده است.
مقام معظم رهبری به عنوان کسی که این دوره را پشت سر گذاشته است، همیشه تکیه دارند که جوانان راه حل مشکلات کشور هستند، نه مشکل و در جایی جوانان امروز وطن را از جوانان صدر انقلاب بهتر دانسته و یا هم تراز آنان می خوانند.
قانون منع بکارگیری بازنشستگان یکی از معدود کارهای نیک مجلس دهم بود که با زیاده خواهی و چانه زنی و از رهبری خرج کردن بسیاری از افراد، از همه شمول بودن و درجه اعتبار خود ساقط شد.
اما همین قانون چقدر در روحیه و امید جوانان می توانست کمک کند. مسئولین بدانند که جهان به ما نگاه می کند. در حالی که جوانان در جهان مورد وثوق قرار گرفته اند و مقامات سطح یک را در دست دارند. ایران با دارا بودن جمعیت جوان از این قافله عقب است.

یازدهم ماه شعبان ولادت حضرت علی اکبر روز جوان نام گرفته است و امسال باز نقش جوانان در بحران ویروس کرونا بر کسی پوشیده نیست.

جوانانی که از جان خویش می گذرند و در خط مقدم جبهه بهداشت و درمان به هم نوعان خود عاشقانه کمک می کنند.
پیامبر اسلام در اواخر عمر خویش اسأمه  ۱۸ ساله را که در آغاز جوانی بود به فرماندهی لشکری برای حرکت به سوی شام و مقابله با رومیان منصوب کرد و یا عتاب ابن اسید جوان ۲۱ ساله که پس از فتح مکه به عنوان امیر از سوی پیامبر برگزیده شد و پیامبر به او گفت تو را به مردمان شهر خدای متعال گماشتم اگر برای آنها بهتر از تو سراغ داشتم او را می گماشتم.
در صحنه انقلاب اسلامی ایران نیز نقش جوانان در تشکیل حکومت دینی بر کسی پوشیده نیست و یا دوران جنگ تحمیلی ایران عزیزمان یادمان نمی رود که جوانان عزیز وطن چه جان فشانی ها که نکرده اند. امروز که کشور ما در شرایط بحران اقتصادی قرار گرفته باز جوانان باید در عرصه حضور یابند و با ورود در بستر اقتصاد شرایط جهش تولید را میسر سازند، چرا که جهش تولید با نیروی جوانی و با ورود قوه پیشران تازه نفس صورت خواهد گرفت.

* عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران

۲۲۳۲۲۵

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *