جهاد دانشگاهی اردبیل به دنبال توسعه اشتغال است

جهاد دانشگاهی اردبیل به دنبال توسعه اشتغال است

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، در دیدار مجری طرح آبادانی و پیشرفت منطقه گرمی با بیان این مطلب افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های طبیعی و متنوع استان اردبیل، اگر کشاورزان با آموزش و آگاهی در این حوزه فعالیت کنند شاهد تحول و توسعه این بخش خواهیم بود.

وی یادآور شد: به منظور توسعه بخش گیاهان دارویی و استفاده از پتانسیل‌های استان و فناوران و پژوهشگران این عرصه، جهاددانشگاهی استان اردبیل به راه اندازی مرکز رشد گیاهان دارویی و آزمایشگاه‌ کشت بافت اقدام کرده است.

عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه در این مرکز مراحل تولید محصول از اهلی‌ سازی، کشت و فرآوری گیاهان دارویی انجام می‌گیرد و مورد توجه استان است، اظهار کرد: در حال حاضر در این مرکز از ۱۶ شرکت با ۳۴ ایده فناورانه حمایت می‌شود و تاکنون ۳ شرکت از این تعداد،  دانش بنیان شده اند.

 تولید ۲۲ محصول دارویی در مرکز رشد فرآوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

اوچی اردبیلی از تولید ۲۲ محصول دارویی در مرکز رشد فرآوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل با حمایت این نهاد خبر داد و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی سعی دارد حوزه تولید گیاهان دارویی بومی استان را ساماندهی کند که این امر نیاز به همکاری متولیان امر دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های مهم این نهاد در حوزه سلامت باروری در استان، یادآور شد: مرکز درمان ناباوری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل نمونه‌ای از دانش فنی پژوهشگاه رویان محسوب می شود که در استان بومی سازی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون طبق اعلام خانواده‌ها، درمان بیش از یک هزار و ۲۵۰ زوج نابارور مراجعه کننده به این مرکز با موفقیت همراه بوده است، افزود: در این مرکز تمام تجهیزات لازم و روش‌های درمانی مدرن برای ارائه خدمات درمان نازایی فراهم شده است.

اوچی اردبیلی اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان اردبیل در حوزه پژوهش و فناوری علاوه بر فعالیت در بخش گیاهان دارویی و سلامت باروری در حوزه گردشگری سلامت نیز فعالیت دارد.

 ۳۰ درصد از ورودی از مرز بیله‌سوار به قصد سلامت انجام می‌گیرد

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد از ورودی از مرز بیله‌سوار به قصد سلامت انجام می‌گیرد، ادامه داد: جهاددانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های موجود در این مرز اقدام به مطالعه، بررسی و ساماندهی این بخش نموده  و برنامه مدونی برای این امر در دو فاز تهیه کرده است که به یقین توسعه گردشگری در استان را به دنبال خواهد داشت.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل اضافه کرد: این نهاد با ارائه آموزش و دوره‌های مهارتی و عملیاتی کردن طرح‌های حوزه اشتغال به دنبال ایجاد فرصت‌ و زیرساخت‌های کسب  و کار و کارآفرینی در جامعه است.

اوچی اردبیلی یادآور شد: با هدف فراهم کردن زمینه خوداشتغالی و اتصال به بازار، طرح ملی “توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار” به کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری توسط جهاددانشگاهی در استان اردبیل در حال اجراست که این طرح علاوه بر استان اردبیل در ۲۳ استان نیز اجرا خواهد شد.
موسسه بنیاد علوی از ظرفیت جهادانشگاهی در توسعه گرمی استفاده می‌کند.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

اردبیل

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *