تعطیلی یک هفته‌ای مدارس و مراکز حوزوی قم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، در این اطلاعیه آمده است: حسب اعلام خبر تعطیلی مدارس تا پایان هفته از سوی سخنگوی محترم هیئت دولت و با عنایت به مصوبه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان  تمامی مهدکودک‌ها ، مدارس و مراکز حوزوی تا پایان هفته (پنج شنبه ۱۵اسفند ماه) تعطیل خواهد بود .

در ادامه این اطلاعیه تاکیده شده است: لازم به ذکر است در صورت نیاز به تعطیلی هفته بعد روزهای پایانی هفته در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری و اعلام خواهد شد .

خاطرنشان می شود، ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته و تا کنون جان حدود سه هزار نفر را گرفته است.

مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه از ابتلا و درگذشت دو شهروند قمی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.

با اعلام همه گیری ویروس کرونا در کشور، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در کشور تشکیل و همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا شد. از زمان تشکیل این ستاد با همراهی و هماهنگی همه دستگاه های دولتی اقدات مناسبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله تعطیلی مراکز دانشگاهی و مدارس و کاهش ساعات اداری صورت گرفته است. 

بر اساس آمار رسمی، از ۳۰ بهمن‌ماه تا روز گذشته حدود پنج هزار نفر به اورژانس بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع) و علی ابن ابیطالب(ع) مراجعه کرده‌اند که از این تعداد مراجعه، یک هزار و ۳۲۵ نفر بستری شدند که مشکل آن‌ها مربوط به بیماری‌های تنفسی بوده است.

تاکنون در قم ۲۰ نفر در اثر ابتلای به ویروس کرونا جان باخته اند و ۶۱۰ نفر دیگر از افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری‌شده بودند، با بهبودی مرخص شده‌اند و در حال حاضر ۷۲۵ نفر در چهار مرکز درمانی فوق بستری هستند.

۴۸


منتشر شده

در

قم

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *