بیشترین خسارت ناشی از کرونا به واحدهای اقتصادی خرد وارد شده است

بیشترین خسارت ناشی از کرونا به واحدهای اقتصادی خرد وارد شده است
بیشترین خسارت ناشی از کرونا به واحدهای اقتصادی خرد وارد شده است

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان کاشفی امروز چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه که در اتاق بازرگانی برگزار شد اظهار داشت: شیوع کرونا تأثیراتی بر مباحث اجتماعی، فرهنگی و به خصوص اقتصادی در سطح کشور گذاشت.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: بر این اساس از ابتدای شیوع حمایت از اقتصاد کشور به وضوح قابل لمس بود.

وی خاطر نشان کرد: بخش خصوصی در حد وسع و توان خود به این عرصه گذاشت و توانست در قدم اول ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان تجهیزات و اقلام پزشکی تهیه و در اختیاراتی درمانی قرار دهند.

این مسئول بیان داشت: این کمک‌ها به همت اتاق بازرگانی کرمانشاه و با مشارکت تعدادی از فعالان اقتصادی تأمین شده است و دغدغه ما برای حوزه بهداشت جهت تأمین اقلام و ملزومات بهداشتی است.

کاشفی در ادامه به برخی اقدامات اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و بیان داشت: تهیه دو دستگاه ونتیلاتور برای کمک به تنفس بیماران کرونا، تجهیزاتی از جمله گان، شیلد محافظ، عینک، کلاه، لباس مخصوص را تهیه و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار دادیم.

وی گفت: تأمین و توزیع مقادیری دستکش، مواد ضد عفونی سطوح و محلول ضد عفونی دست برای پرسنل گمرک و حمل و نقل و پایانه‌های استان با هدف کمک به مرزها و تجارت کرمانشاه از دیگر اقدامات در این خصوص بود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه بیشترین خسارت بیماری کرونا را به واحدهای اقتصادی خرد برآورد کرد و اظهار داشت: البته در حوزه گردشگری، هتلینگ و اصناف خسارات زیادی وارد شده است‌.

کاشفی در بخش دیگری از سخنانش به انسداد مرزها اشاره کرد و بیان داشت: بر این اساس نگرانی ما این است که با ادامه این روند به بخش‌های دیگر از جمله کشاورزی خسارت وارد شود.

این مسئول تصریح کرد: طیفی از مردم در این میان وجود دارند که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند که جا دارد با تشکیل یک تیم فکری آنها را شناسایی و مورد حمایت قرار دهیم.

وی گفت: از آنجا که ارگان‌هایی مانند هلال احمر، کمیته امداد و سپاه امکان جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم را دارند ما نیز در اتاق بازرگانی موج همدلی راه انداختیم که کمک‌های نقدی را به این حساب‌ها واریز کنیم.


منتشر شده

در

کرمانشاه

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *