برای تیم ملی مربی «ایرانی» نساخته‌ایم/ نباید احساسی تصمیم گرفت

برای تیم ملی مربی «ایرانی» نساخته‌ایم/ نباید احساسی تصمیم گرفت
برای تیم ملی مربی «ایرانی» نساخته‌ایم/ نباید احساسی تصمیم گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، پس از فسخ قرارداد ایگور کولاکوویچ فدراسیون والیبال برای هدایت تیم ملی به دنبال جذب مربی است.

احسن الله شیرکوند در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره فسخ قرارداد کولاکوویچ گفت: واقعیت این است که در ۷-۸ سال گذشته حضور مربیان خارجی چیزی برای والیبال ایران نداشت. فقط مسیری را برای مربیان خارجی باز کرد تا راه والیبالی خود را ارتقا دهند. کولاکوویچ شخصیت خوبی داشت اما بار فنی زیادی به همراه نداشت. البته او در انتها با نشان دادن هیس به منتقدان خود به اخلاق خوب خود نیز آسیب زد. مردم ما از والیبال توقع زیادی دارند. بازیکنانی داریم که در صورت جذب یک مربی خوب نتایج خوبی کسب خواهند کرد.

کاپیتان تیم والیبال شهرداری ورامین در ادامه افزود: اگر هدف کسب سکوی المپیک و جهانی است باید از یک مربی خارجی خوب فراتر از مربیان گذشته استفاده کنیم. مربیان ایرانی، فوق العاده با دانش هستند اما در بحث مدیریت شرایط کمی متفاوت است. مربیان بزرگ به خوبی می‌توانند اوضاع را مدیریت کنند و تفاوت مربیان ایرانی در همین است. ما باید از مربی ای استفاده کنیم که همه از او حرف شنویی و پذیرش داشته باشند.

وی در ادامه گفت: ما در شعار می‌گوئیم مربی ایرانی خوب است اما همین مربیان ایرانی حتی در باشگاههای خود نمی‌توانند مدیریت خوبی داشته باشند چه برسد در بحث تیم ملی که ما لژیونر داریم. وزن ۱-۲ بازیکن ما از مربیان داخلی بیشتر است. زمانی که وزن بازیکن بیشتر باشد پذیرش نکات از سوی مربی سخت می‌شود. در چند سال گذشته نتوانستیم مربی بسازیم که بر روی بازیکنان تسلط داشته باشد که آنها نیز بتوانند به مربیان بزرگ دنیا برسند. بنابراین استفاده از مربی ایرانی در شرایط حاضر زود است. اگر بخواهیم احساسی صحبت کنیم بله، مربی ایرانی می‌تواند گزینه تیم ملی باشد.

شیرکوند در پایان با توجه به شرایط کشور گفت: ویروس کرونا شرایط را برای ورزشکاران و مردم سخت کرد. نیاز به یک همت و اتحاد داریم. همانطور که می‌دانید پرستاران، پزشکان و کادر درمانی جان خود وسط گذاشته اند. اگر تعداد این عزیزان کم شود شرایط برای همه سخت خواهد شد. به عنوان عضوی کوچک از این جامعه اگر قدمی لازم باشد برای پیش رو برداشتن این بحران بر خواهم داشت و همه باید این کار را انجام دهیم چرا که المپیک، مسابقات و ورزش زمانی ارزشمند است که همه در سلامت باشیم. نیاز جامعه والیبال این است که از بحث شعار بیرون بیاییم و همگی برای بهبود شرایط تلاش کنیم.


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, توپ و تور

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *