بازگشایی آرایشگاه‌ها در کرمان/ ساعت کار پاساژها افزایش یافت

بازگشایی آرایشگاه‌ها در کرمان/ ساعت کار پاساژها افزایش یافت

بازگشایی آرایشگاه‌ها در کرمان/ ساعت کار پاساژها افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمد صادق بصیری در خصوص آخرین مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: در خصوص بازگشایی بقاع متبرکه، مساجد و تکایا به ویژه در ماه مبارک رمضان، آن چه در ستاد ملی و استانی بحث شد این است که در کشور بر مبنای نظرات وزارت بهداشت و در استان‌ها بر مبنای نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی، وضعیت شهرستان‌ها از حیث قرار داشتن در وضعیت سفید، زرد و قرمز بررسی و شهرستان‌هایی که دارای وضعیت سفید شیوع این بیماری هستند برای بهره مندی مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز شود.

وی با اشاره به مشخص نبودن زمان بازگشایی بقاع متبرکه، مساجد و تکایا در استان کرمان تصریح کرد: پیش بینی ما این است که در نیمه ماه مبارک رمضان یا نیمه اردیبهشت ماه نتایج بررسی مراجع پزشکی و درمانی اعلام شود و اگر شهرستانی از استان کرمان در وضعیت سفید بود می‌تواند از ضیافت مساجد و لیالی قدر بهره مند شود.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبنی بر اختیار استان‌ها برای تغییر در ساعات فعالیت صنوف، ستاد استانی امروز مصوب کرد بازار مسقف و پاساژها تا ساعت ۲۱ فعالیت داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان افزود: در پی درخواست فعالیت‌های آرایشگاه‌های مردانه و زنانه از طرف مردم و صنوف، ستاد استانی مصوب کرد فعالیت این صنف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از امروز بلامانع است.

بصیری گفت: فعالیت مراکز پلاک گذاری خودرو نیز طبق مصوبه ستاد ملی در استان است.

وی با اشاره به تلاش و برنامه دولت برای پرداخت بیمه بیکاری به افراد آسیب دیده از این ویروس ادامه داد: در خصوص پرداخت بیمه بیکاری برای اغلب مشاغل خرد با توجه به عدم اعلام منابع پرداختی، هنوز نمی‌توانیم اقدامی در این زمینه انجام دهیم و تاکید ستاد نیز بر زودتر انجام شدن این اقدام است.

وی گفت: در خصوص مهدکودک‌ها نیز مقرر شد مراجع ذیربط در استان برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به مهدکودک‌ها همکاری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تصریح کرد: هتل‌ها و اقامتگاه‌ها طبق مصوبه ستاد استانی تعطیل بوده اند که با توجه به اجازه دانشگاه علوم پزشکی، هتل‌ها، مهمانپذیرها و اقامتگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجوز فعالیت گرفتند و در رابطه با فعالیت بومگردی ها نیز مقرر شد پس از بررسی و بازدید میدانی میراث فرهنگی و دانشگاه علوم پزشکی، در جلسه آینده ستاد در این خصوص تصمیم گیری شود.

بصیری با اشاره به شرایط تثبیت ویروس کرونا در استان گفت: میزان شیوع این ویروس در استان طبق نظر مراکز پزشکی در وضعیت ثابت است و در سیر رو به نزولی قرار داریم و به طور کلی اگر فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود ناچار به بازگشت به محدودیت‌های قبلی خواهیم بود و البته فرضیه اثر هوای گرم بر کاهش شیوع این ویروس نیز زیر سوال رفته است.


منتشر شده

در

کرمان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *