اینترنت روستاهای هشترود تقویت شود

اینترنت روستاهای هشترود تقویت شود
اینترنت روستاهای هشترود تقویت شود

بهمن اقدمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا باعث شد که مدارس تعطیل شوند و این تعطیلی معلوم نیست تا چه زمانی ادامه خواهد داشت به همین جهت آموزش و پرورش تصمیم گرفت با فراهم کردن بستری برای آموزش از راه دور، عقب ماندگی درسی دانش آموزان را به نحوی جبران کند.

وی ادامه داد: در این زمینه با طراحی سامانه‌ای به نام اپلیکیشن شاد و نصب آن بر روی گوشی‌های هوشمند، مدیران و معلمان کلاس‌های خود را از آنجایی که متوقف شده از طریق این سیستم به صورت آنلاین ادامه دهند.

اقدمی متذکر شد: دانش آموزان در کلیه مقاطع موظف هستند که این برنامه را روی دستگاه گوشی خود نصب کرده و در کلاس‌ها شرکت کنند و از دروس گفته شده توسط معلمشان استفاده نمایند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان هشترود از نبود سیستم اینترنت پر سرعت و حتی نبود آن در برخی روستاها انتقاد کرد و گفت: ما از مسئولین مربوطه می‌خواهیم جهت برخورداری تمامی دانش آموزان از مزایای این طرح در روستاهایی که فاقد اینترنت هستند این سیستم تقویت شود تا تمامی دانش آموزان بتوانند از این برنامه شاد استفاده کنند.

اقدمی افزود: برای مثال در روستاهای صید بیگ، بیگ بلاغی، کماجری، بره ده، اغجه رود و… یا اینترنت اصلاً نیست یا اگر هم باشد ضعیف است که با مساعدت مسئولان باید این مشکل هرچه سریع‌تر حل شود تا دانش آموزان این روستاها نیز بتوانند از این نعمت برخوردار شوند.

۸۰ درصد دانش آموزان هشترودی عضو شاد شدند

معاون آموزشی آموزش و پرورش هشترود نیز به خبرنگار مهر گفت: حدود ۸۰ درصد از دانش آموزان این برنامه را روی گوشی‌های خود و یا والدینشان نصب کرده اند.

علی رستمی با اعلام این خبر گفت: در مقطع ابتدایی ۱۰۰ درصد این برنامه هم توسط مدیران و هم معلمان وهم دانش آموزان در خود شهرستان نصب شده و کلاس‌های مجازی این مقاطع نیز هرروز به صورت مجازی برگزار می‌شود ولی بقیه چون دسترسی به اینترنت ندارند و یا به علت اینکه از داشتن گوشی اندروید محروم هستند فعلاً بلاتکلیف مانده اند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش برای این دانش آموزان نیز درس نامه‌هایی را به صورت سی دی و دی وی دی و جزوه تهیه می‌کند و توسط همکاران به دست این دانش آموزان می‌رساند.

رستمی خاطرنشان کرد: نبود اینترنت باعث شده که ما درس‌ها را بر روی سی یا دی وی دی ضبط کنیم و به آن روستاها ارسال کنیم، در ارسال این درس نامه‌ها کلیه پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت می‌شود تا دانش اموزی از این طریق به ویروس کرونا مبتلا نشود.

وی در ادامه از واگذاری ۴۰ گیگ اینترنت رایگان به دانش آموزان خبر داد و گفت: به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش به زودی ۴۰ گیگ اینترنت رایگان به هر دانش آموز داده خواهد شد تا از این طریق بتوانند از مزایای اپلیکیشن شاد به نحو احسن استفاده نمایند.

معاون آموزش و پرورش شهرستان هشترود با اشاره به اینکه این اپلیکیشن شاد متخصص آموزش و پرورش بوده و در آینده با تمام پیام رسان های معتبر دنیا رقابت می‌کند، گفت: همه همکاران اعم از مدیران، معلمان و دانش آموزان موظف هستند این برنامه را هرچه سریع‌تر بر روی گوشی‌های خود نصب کنند گاهی بعضی از همکاران از عدم نصب این برنامه گلایه‌ای دارند باید گفت که این برنامه، هیچ مشکلی برای نصب ندارد.

رستمی در پایان به ثبت فعالیت‌ها در این سیستم اشاره کرد و گفت: تمامی فعالیت‌های دانش آموزان و معلمان در این برنامه ثبت و ارزشیابی و طبق آن ارزشیابی دانش آموزان سنجیده خواهند شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *