ایجاد بانک اطلاعاتی روزنامه نگاران در لرستان / سامان دهی فعالان فضای مجازی

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های لرستان از ایجاد بانک اطلاعات روزنامه نگاران و سامان دهی فعالان فضای مجازی خبر داد.

سید احمد موسوی افزود:  در سال گذشته رویکرد خانه مطبوعات بحث های خدماتی و رفاهیات برای خبرنگاران بود.

وی اظهار کرد: اما در سال ۹۹ بنا داریم که بیشتر در حوزه های اجرایی و ساماندهی خبرنگاران فعالیت نماییم.

موسوی تصریح کرد: شاید تنها صنفی باشیم که هیچ گونه سابقه ای از اعضای جامعه هدف نداریم و این یک ضعف بزرگ برای خانه مطبوعات از قبل تا الان می باشد.

وی اظهار کرد: در همین راستا بنا داریم برای اولین بار بانک اطلاعاتی روزنامه نگاران و خبرنگاران لرستان را تشکیل دهیم و چه به صورت تشکیل پرونده و چه به صورت سیستمی اطلاعات رسانه ای و شخصی هر خبرنگار ثبت شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های لرستان عنوان کرد: یکی از دغدغه‌هایی که اکثر اصحاب رسانه ، مدیران و روابط عمومی ادارات استان دارند بحث ساماندهی کمی و کیفی خبرنگاران استان لرستان است.

وی افزود:  با راه اندازی بانک اطلاعاتی و پشت بند آن احراز هویت هر خبرنگار و در صورت فعال بودن و دارا بودن دانش رسانه ای کارت عضویت با اعتبار سه سال برای آن ها صادر می شود.

موسوی با بیان اینکه یکی دیگر از چالش های امروزه فضای مجازی پراکندگی کانال های اطلاع رسانی است، اظهار کرد: امروزه در فضای مجازی هر شخص یک کانال ایجاد کرده و به نام خبرنگار و بدون هیچ مدرک و آموزشی در حوزه رسانه فعالیت می کند، که با تشکیل کمیته رصد و ساماندهی فعالان فضای مجازی، تمام کانال های خبری و فعالین فضای مجازی شناسایی می شوند.

وی ادامه داد:  طی نشستی با مسئولین این کانال ها موارد حمایتی خانه مطبوعات به آنها ابلاغ  و در صورت نیاز نیز به ان ها  آموزش های لازم رسانه ای  داده می شود تا ضمن بهرمندی از خدمات خانه مطبوعات بصورت قانونمند به فعالیت خود ادامه دهند .

همچنین با پیشنهاد سید احمد موسوی مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های لرستان دو مصوبه یعنی تشکیل بانک اطلاعاتی روزنامه نگاران و ساماندهی کانال های خبری فضای مجازی و وصول حق عضویت یکساله اعضا مطرح شد ، که پس از بررسی پیشنهادات توسط اعضای هیات مدیره و اظهار نظر کارشناسی هر کدام از اعضای حاضر در جلسه رای گیری انجام  و با موافقت حداکثری به تصویب رسید.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

لرستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *